به گزارش اخبار اقتصادی، تحلیلگران اقتصادی و سیاسی بر این باورند که این روزها اخبار و گمانه زنی های سیاسی با محوریت جنگ بین حماس و اسراییل به پیشتاز بازارها تبدیل شده است که گاه منجر به توانمند شدن خریداران و گاه به ترس می شود. خریداران و افزایش فروشندگان در بازار.

برداشت های مختلف از یک سخنرانی

برخی از فعالان سیاسی روز جمعه برداشت های متفاوتی از سخنان سید حسن نصرالله داشتند. برخی گفتند با وجود همه حساسیت ها بر سر سخنرانی دبیرکل حزب الله لبنان، این گفتگوها متعادل بوده و نشان دهنده تمایل وی برای کاهش تنش است. سید حسن نصرالله همچنین گفت: محور مقاومت از تحولات اخیر نوار غزه بی اطلاع است و جنگ غزه نباید بر مذاکرات با ایران بر سر برجام تأثیر بگذارد. البته او در این سخنرانی گزینه نظامی را هم روی میز گذاشت و به طرف آمریکایی هشدار داد.

با این حال به جز تهران، امروز بازار ارز هرات نیز افت نرخ دلار را تجربه کرد. قیمت اسکناس آمریکا در بازار فوق الذکر بعدازظهر پنجشنبه گذشته در حوالی 51 هزار و 700 تومان بسته شد و در بازار امروز به 51 هزار و 150 تومان کاهش یافت. در واقع هرات امروز افت 550 تومانی قیمت دلار را تجربه کرد.

همچنین امروز تقاضای حواله درهم کاهش یافته و قیمت درهم که در پایان هفته گذشته به 14 هزار و 270 تومان رسیده بود، ظهر امروز به 14 هزار و 800 تومان کاهش یافت. برابری درهم با دلار امروز حدود 51 هزار و 715 تومان محاسبه شد که با قیمت نقدی در بازار حدود 500 تا 600 تومان تفاوت صعودی را نشان می دهد.

از بازار ارز که بگذریم، قیمت جهانی طلا امروز 1992 دلار معامله شد. در بازار داخلی ایران قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز به 2 میلیون و 516 هزار و 200 تومان افزایش یافت. اما در زمان نگارش این گزارش حدود 2 میلیون و 468 هزار و 200 تومان معامله می شد که نسبت به دو روز گذشته افت تقریبی 49 هزار تومانی را نشان می دهد.

علاوه بر قیمت طلا؛ امروز قیمت سکه امامی نیز افت محسوسی را ثبت کرد. روز پنجشنبه قیمت ارز تا 30 میلیون تومان در هر متر مربع افزایش یافت. اما در اولین روز هفته تا سطح 29 میلیون و 300 هزار تومان سقوط کرد.