به گزارش اخبار اقتصادی، چین در سال 2022 1.18 میلیارد تن فولاد خام تولید کرد که 1.7 درصد کمتر از تولید فولاد خام این کشور در سال 2021 بود.

اگرچه تولید فولاد خام چین در سال 2022 نسبت به مدت مشابه قبل 1.7 درصد کاهش داشت، اما این کاهش کمتر از برآورد قبلی نهادهای بین المللی بود که انتظار داشتند تولید فولاد خام چین در سال 2022 به میزان 1.8 درصد کاهش یابد.

چین برای دومین سال متوالی تولید فولاد خود را کاهش داده است. کاهش تقاضای داخلی برای محصولات فولادی در چین با کاهش بخش ساخت و ساز عامل اصلی کاهش تولید فولاد در چین در 2 سال گذشته بود. این در حالی است که فعالان صنعت آهن و فولاد چین با توجه به مشوق های مالی دولت، امیدوار به بازگشت بخش ساختمانی به مسیر رشد هستند. تحقق این وعده ها از رشد تولید فولاد چین در سال جاری حمایت می کند.

تحقق رشد 3 درصدی تولید ناخالص داخلی چین برای سال 2022 که بسیار کمتر از هدف دولت در این زمینه بود، از یک سو باعث کناره گیری دولت این کشور از اجرای سیاست صفر کرونا و از سوی دیگر شد. افزایش انگیزه های مالی برای حمایت از بخش ساخت و ساز. . همه این موارد می تواند منجر به بهبود فولادسازی در چین شود.