• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
7

خبر خوش وزیر راه از خرید هواپیما

  • کد خبر : 24501
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
خبر خوش وزیر راه از خرید هواپیما

به گزارش اخبار اقتصادی، مهرداد بذرپاش با یادآوری اینکه تاکنون 128 هزار مسافر از مسیر هوایی برای سفرهای اربعین استفاده کرده اند و از امروز تعداد این مسافران در عملیات برگشت افزایش می یابد، گفت: 78 هزار مسافر از پایانه سلام به امام زمان (عج) رفتند. ادای احترام به فرودگاه خمینی (ره)

وی با بیان اینکه تاخیر در پروازهای اربعین نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: پروازهای خروجی طی 3 روز آینده به اوج خود می رسد و در تلاش هستیم تا پروازهای ویژه سفرهای اربعین را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به موکب خطوط هوایی در فرودگاه امام خمینی (ره) بیان کرد: امروز این فرودگاه با وجود شهیدی که پس از سال ها تفحص شد و در ترمینال سلام به خاک سپرده شد.

وی با اشاره به تمهیدات دیده شده در فرودگاه امام خمینی (ره) برای سفرهای اربعین گفت: ظرفیت پارکینگ این فرودگاه بین 7 تا 8 برابر افزایش یافته و محوطه آسفالت شده و پارکینگ رایگان در اختیار زائران قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی درباره قیمت بلیت پروازهای اربعین توضیح داد: از شرکت های هواپیمایی درخواست نظارت حداکثری کردیم و خوشبختانه با فروش بلیت توسط شرکت های هواپیمایی، کنترل و عرضه بلیت به قیمت مصوب انجام شد. و برای مجرمان جرم محسوب می شدند.

بذرپاش درباره آغاز بازگشت زائران گفت: حمل و نقل عمومی و شبکه اتوبوسرانی بین بزرگراهی کشور در این ایام همکاری گسترده و کاملی داشتند و بیش از 20 هزار سفر با ناوگان اتوبوسرانی عمومی انجام شد. 47 هزار سفر تاکسی به صورت آنلاین انجام شد و ظرفیت حمل‌ونقل ریلی به مقصد پایانه‌های مرزی 20 درصد و ظرفیت حمل‌ونقل هوایی از نظر تعداد 30 درصد افزایش یافت. همچنین عده ای با نذورات زائران اربعین را با خودروهای شخصی خود به پایانه های مرزی منتقل کردند.

وی با بیان اینکه تمهیداتی در پایانه های مرزی برای سفرهای اربعین اندیشیده شده است، گفت: به عنوان مثال ظرفیت پارک در مرز مهران سال گذشته 60 هزار خودرو بود و امسال به 100 هزار خودرو افزایش یافت، در حالی که در چذابه برای 50 هزار خودرو پارکینگ وجود دارد. مرز شد.

وی اقدامات انجام شده در مسیرهای مواصلاتی پایانه های مرزی را مورد اشاره قرار داد و گفت: بزرگراه اهواز به چذابه به طول 115 کیلومتر کاملاً چهار خطه شده است تا هم ایمنی جاده ها و هم کیفیت سفر افزایش یابد. جاده ایلام به مهران به طول 93 کیلومتر نیز به 4 خطه تبدیل و دو تونل به طول 2.5 کیلومتر حفاری و تکمیل شد. سال گذشته ترمینال برکت خاکی بود، اما امسال کل ترمینال آسفالت شده است و بسیاری از مناطق سایه و مه پاش نصب شده است. جاده منتهی به پایانه خسروی نیز به چهار خطه تبدیل شده و روکش آسفالت، روشنایی و جداکننده جاده در نظر گرفته شده است.

بذرپاش یکی از برنامه های اصلی وزارت راه و شهرسازی را تجهیز و نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی اعلام کرد و افزود: برخی از هواپیماهایی که نیاز به تعمیر داشتند و روی زمین بودند، تعمیر و با آغاز به کار به چرخه بازگشت. حرکت تعمیر . در داخل کشور و قدرت و دانش محلی. خرید چند فروند نیز در حال انجام است که به دلیل تحریم ها نمی توان از آن خبر داد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24501

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.