• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

حرکت قدرتمند طلا در آستانه انتشار داده‌های تورمی آمریکا

  • کد خبر : 43947
  • ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
حرکت قدرتمند طلا در آستانه انتشار داده‌های تورمی آمریکا

اکو ایران: طلا توانسته در کانال ۲۵۰۰ دلاری باقی بماند و انتظار می‌رود کاهش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو روند مثبت فلز زرد را حفظ کند.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز سه شنبه (30 شهریور) بدون چالش در بالای سطح 2500 دلار در هر اونس باقی ماند. سرمایه گذاران اکنون منتظر داده های مربوط به تورم ایالات متحده هستند تا بهتر ارزیابی کنند که فدرال رزرو چقدر نرخ بهره را در هفته آینده کاهش خواهد داد.

به گزارش رویترز، در ساعت 18:34 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.2 درصد افزایش به 2509 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی فلز زرد نیز با 0.2 درصد افزایش به سطح 2538 دلار رسید.

دانیل گالی، استراتژیست کالا در TD گفت: قیمت طلا در محدوده بسیار محدودی معامله می شود و منتظر کاتالیزور بعدی است که احتمالاً از مناظره امشب ریاست جمهوری ایالات متحده و به دنبال آن داده های تورم خواهد بود.

سرمایه گذاران شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده و شاخص قیمت تولید کننده این کشور را که به ترتیب در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه منتشر می شوند، به دقت رصد خواهند کرد.

امسال طلا 21 درصد افزایش یافت و به رکورد 2531 دلار در هر اونس رسید.

در حال حاضر بازارها احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا را 71 درصد و احتمال کاهش نیم درصدی نرخ بهره را تا 29 درصد ارزیابی می کنند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43947

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.