• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

حباب سکه یک گرمی رکورد زد/ هشدار فنی‌ها به معامله‌گران دلار

  • کد خبر : 40209
  • ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۸
حباب سکه یک گرمی رکورد زد/ هشدار فنی‌ها به معامله‌گران دلار

دلار و درهم افزایش یافتند، اما در یک محدوده حرکت کردند. معامله گران می گویند بازارساز پر است و در حال تزریق ارز به حساب است. اما تکنسین ها به معامله گران دلار چه هشدار می دهند؟

اخبار اقتصادی، روز شنبه بازارها سازهای خود را نواختند. قیمت سکه مشخص نشده بود. قیمت طلا کاهش یافت و قیمت دلار افزایش یافت. قیمت دلار هرات روز شنبه برای اولین بار از 19 اردیبهشت ماه در کانال 59 هزار تومانی یک روز کامل نوسان کرد. علت ناهماهنگی بازارها افت 80 دلاری هر اونس طلا بود که روز جمعه رخ داد. سقوط طلا باعث کاهش ارزش ذاتی سکه و طلا شد. با توجه به این کاهش، طلای مذاب با شکاف منفی باز شد و قیمت ارز بین دلار و طلا کاهش یافت.

قیمت دلار هرات از 59 هزار و 100 تومان آغاز شد و به سمت مقاومت کانال میانی 59 هزار تومانی حرکت کرد اما از عبور ناکام ماند. در نهایت قیمت دلار هرات با قیمت 59 هزار و 400 تومان بسته شد که نسبت به قیمت پایانی هفته گذشته افزایش نشان می دهد.

قیمت درهم 11 روز است که بالای 16 هزار تومان معامله می شود و بین کف کانال و 16 هزار و 300 تومان در نوسان است. قیمت درهم از روز شنبه با قیمت مثبت 16 هزار و 160 تومان آغاز شد و تا خط مقاومتی 16 هزار و 300 تومان صعود کرد. اما در نیمه دوم سال قیمت درهم نتوانست از این مرز عبور کند و با افت 16220 تومانی به کار خود پایان داد که نشان دهنده افزایش نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته است.

قیمت ارز ترجیح داد بین افزایش دلار و کاهش اونس طلا فاصله بگیرد. قیمت ارز روز شنبه 40 میلیون و 600 هزار تومان ثابت ماند. نکته سکه این است که با توجه به سقوط اونس و قرار گرفتن آن، حباب سکه به 20 درصد افزایش یافت.

قیمت طلای مذاب که ارزش ذاتی آن به دلیل ریزش اونس طلا در حال کاهش بود، از روز شنبه با اختلاف منفی 14 میلیون و 322 هزار تومانی آغاز و با افزایش 14 میلیون و 414 هزار تومانی به پایان رسید. قیمت طلای مذاب نسبت به قیمت گذشته در هفته گذشته کاهش یافت.

ناهماهنگی قیمت دلار و یورو

در مجموع، بازار ارز در حال افزایش بود، اما بازار طلا و سکه نسبت به آخرین سرعت هفته گذشته کاهش داشت. اگرچه قیمت دلار و درهم افزایش یافته است، اما همچنان در محدوده خاص خود در نوسان است.

در سمت رسمی بازار، قیمت دلار و یورو ناهماهنگ بود. قیمت یورو در صرافی ها کاهش یافت و کانال 49 هزار تومان کاهش یافت. اسکناس دلار ثابت ماند و قیمت دلاری حواله های ارزی نیز افزایش یافت. قیمت دلار معادل بانک مرکزی نیز به 37 هزار و 490 تومان افزایش یافت.

سقوط بازار صندوق طلا

در سمت صندوق های طلا، شاهد افت بازار مانند طلای مذاب بوده ایم. با وجود افت وجوه طلا، روز شنبه 87 میلیارد پول واقعی وارد این بازار شد. به گفته معامله گران، ارزش معاملاتی صندوق های طلا پایین است که نشان می دهد نوسان چندانی نخواهد داشت، اما حرکت ورود پول نیز نشان می دهد که قیمت ها تقریبا به کف رسیده است.

معامله گران بازار ارز و ارز منتظر پاسخ عملی جمهوری اسلامی پس از قطعنامه هستند. به گفته آنها، قبل از انجام اقدامات عملی، بازار می تواند با حضور پررنگ بازارساز به سمت اصلاحات حرکت کند.

این گروه از معامله گران با اشاره به رکورد جدید صادرات نفت ایران و انتشار خبر آزادسازی منابع در عراق، معتقدند بازارساز چپ پر است و ظرفیت تزریق زیادی برای کنترل بازار را دارد.

مصاحبه روز شنبه کهن توجه بازار را به خود جلب کرد. روزنامه کیهان در گفت و گو با یک تحلیلگر سیاسی گفت: غرب با صدور قطعنامه ای ضدایرانی می خواهد بازارها از جمله بازار ارز را ملتهب کند اما دارایی های ارزی ایران مناسب است و می تواند نرخ ارز را در محدوده 50 هزار تومان نگه دارد. . بنابراین نگرانی بابت افزایش نرخ ارز در ایران وجود ندارد.

از سوی دیگر گزارشی از روزنامه اعتماد نیز در بازار دست به دست شد. بر اساس این گزارش، قیمت دلار در بازار آزاد 25 درصد کمتر از قیمت واقعی آن است. روزنامه اعتماد با احتساب نرخ تورم 47 درصدی در سال 2023 و نرخ دلار تقریباً 60 هزار تومانی در اسفند 1402، قیمت واقعی دلار را 73 هزار و 874 هزار تومان برآورد کرد. البته تحلیلگران معتقدند برآورد قیمت دلار از روی تورم لزوماً قیمت واقعی دلار را نمی دهد و نمی توان در کوتاه مدت به این برآورد اعتماد کرد.

الگوی مثلث متقارن در بازار فارکس

به گفته تحلیلگران فنی، بازار فارکس یک الگوی مثلث متقارن شکل گرفته است. این الگو به عنوان ادامه روند شناخته می شود، اما اگر اضلاع مثلث شکسته شود، این الگو می تواند به عنوان الگوی پرچم عمل کند. از نقطه نظر فنی، آنها می گویند که الگوهای ادامه را زود قضاوت نکنید و بر اساس آنها خیلی سریع معامله نکنید.

روز یکشنبه بازار میزبان فروش شمش طلا است و روز دوشنبه دوازدهمین حراج سکه پس از گذشت نزدیک به دو ماه در نظر گرفته شده است.

اولین نقطه بازار حباب رکورد سکه یک گرمی بود. حباب سکه یک گرمی روز شنبه به 72 درصد رسید که بالاترین میزان در دو ماه گذشته بود.

نکته دوم بازار ارزهای دیجیتال و NatCoin بود. در بازار شنیده شد که برخی معاملات خودرو با این رمز انجام می شود. از سوی دیگر شنیده شد که تبدیل دارایی ها به تتر در بازار به سرعت در حال انجام است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40209

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.