• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

جزئیات پرواز اربعین اعلام شد

  • کد خبر : 22867
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۹
جزئیات پرواز اربعین اعلام شد

رامین حمزه در نشست خبری اربعین وی گفت: پارسال 17 هزار مسافر توسط قشم ایر در ایام اربعین جابجا شد. از این رو برای عملیات اربعین امسال ستاد اربعین هفته گذشته تشکیل شد و هدف از تشکیل این ستاد هماهنگی تمامی ادارات ستاد است.

وی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم امسال به 16 تا 17 هزار مسافر خدمات رسانی کنیم، افزود: برخی از مسیرهای برنامه ریزی شده خارجی از جمله تفلیس، ایروان و ترکیه را برای افزایش دسترسی هواپیما در مسیر تهران-نجف حذف کرده ایم، اما پروازهای داخلی انجام نشده است. کاهش یافت. .

تاخیر در اربعین امری اجتناب ناپذیر است

مدیرعامل قشم ایر به احتمال تاخیر در سفرهای اربعین اشاره و بیان کرد: هواپیمای پشتیبان را برای تاخیر در نظر گرفته ایم. با وجود این، با توجه به محدودیت های فرودگاه امام خمینی (ره) در پذیرش تعداد هواپیما، احتمالاً برخی تاخیرها اجتناب ناپذیر است و به مردم توصیه می کنیم که تاخیرها را درک کنند. چون روزانه سه تا چهار پرواز داریم که نیاز به پشتیبانی عملیاتی ویژه دارد و احتمال تاخیر وجود دارد.

حمزه گفت: یکی از مشکلات تاخیر خطوط هوایی، نبود هواپیمای پشتیبان است. وی گفت: اما ما برنامه پرواز خود را صرفاً تجاری نکردیم و رضایت مسافران برای ما مهم است. کمیته تاخیر شرکت تشکیل داده ایم که در اربعین نیز فعال خواهد بود. در این کمیته هر دو هفته یک بار تاخیرها بررسی می شود و بر این اساس اقدامات لازم را انجام می دهیم. در قشمایر حتی فراتر از قوانین حقوق مسافر عمل می کنیم.

وی با بیان اینکه تمام توان خود را برای انجام پروازهای اربعین بسیج کرده ایم و به دنبال درآمدزایی نیستیم، گفت: برای تاخیرهای احتمالی هواپیماهای پشتیبان در نظر گرفته شده است، البته قبلا اقلام و بسته های غذایی را به فرودگاه نجف ارسال کرده ایم. با یک هواپیمای باری.” این کار را انجام می دهیم تا در صورت تاخیر احتمالی از زائران اربعین اسکان داده شود.

مدیرعامل قشم ایر درباره ناوگان فعال این ایرلاین در ایام اربعین توضیح داد: آماده سرویس دهی به دو فروند هواپیمای ایرباس 320 در این مسیر هستیم. همچنین قصد داریم از ناوگان Narrow Body (RG) و Fokker استفاده کنیم. برای رفاه حال زائرین قصد داریم از برخی شهرهای مرزی ایلام و کرمانشاه به نجف پرواز کنیم. سال گذشته پروازهای موردی از شاهرود و بندرعباس به نجف داشتیم، امسال هم از قشم پرواز داریم و از شهرهای دیگر هم به جز تهران برنامه داریم.

فروش بلیت اربعین از سایت قشمیر

حمزه با بیان اینکه فروش بلیت پروازهای اربعین از 6 مرداد آغاز می شود، گفت: سال گذشته 60 درصد بلیت پروازهای اربعین به صورت اینترنتی فروخته شد. فروش آنلاین بلیت از درگاه شرکت محاسنی دارد که یکی از آن ها عرضه مستقیم بلیط به مردم است. در نظر داریم امسال حدود 60 درصد از بلیط های اربعین را از طریق سامانه فروش اینترنتی (ib.qeshm-air.com) عرضه کنیم. مردم می توانند برای خرید حضوری به دفاتر شرکت هواپیمایی قشم مراجعه کنند.

وی درباره اقدامات انجام شده برای بهبود تجربه فروش بلیت آنلاین توضیح داد: سال گذشته در اولین روز سال سه میلیون نفر برای خرید پروازهای اربعین به سایت هواپیمایی قشم مراجعه کردند که مشکلاتی را به همراه داشت. بنابراین برای جلوگیری از وقفه احتمالی در فروش، امسال یک سرور پشتیبان که شبکه خود را پشتیبانی می کند خریداری کردیم و تمهیدات لازم برای خدمات رسانی به مردم اندیشیده شده است.

مدیرعامل قشم ایر با بیان اینکه در حج 1402 از حمایت ایران ایر برخوردار بودیم و پروازهای اروپایی این شرکت هواپیمایی را انجام دادیم تا ایران ایر بتواند عملیات حج را انجام دهد. با وجود این، هیچ یک از پروازهای ما لغو نشد که نشان دهنده برنامه ریزی مناسب است.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22867

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.