• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

جدول کاهش قیمت مسکن پردیس

  • کد خبر : 24465
  • ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۳:۴۷
جدول کاهش قیمت مسکن پردیس

در حال حاضر با بودجه 1.4 میلیارد تومانی می توان آپارتمان های پیش ساخته در فازهای 5، 9 و حتی 11 پردیس خریداری کرد. بر اساس اطلاعیه های امروز یک واحد 82 متری کلید در دست واقع در فاز 5 طبقه همکف به قیمت 1.4 میلیارد تومان به فروش می رسد.

مرحله جدیدی از کاهش قیمت ها در بازار املاک شهر جدید پردیس با تعمیق رکود، پیشنهادات آپارتمان در این شهر آغاز شده است. پس از کاهش 15 تا 20 درصدی قیمت های عرضه شده در خرداد نسبت به ابتدای سال جاری، به گفته دلالان املاک، این بازار در دو ماه اخیر مجدداً با کاهش 15 تا 20 درصدی نسبت به خرداد 20 درصدی مواجه شده است.

مشاوران املاک می گویند پس از رکود معاملات و طرح جست و جوی آپارتمان های خالی در پردیس، انتظار افت بازار ملک در این شهر ایجاد شده و خرید و فروش سرمایه به طور کامل متوقف شده است. معاملات مصرف کننده نیز به ندرت انجام می شود. برخی معامله گران اما با سوء استفاده از رکود فعلی، فایل هایی را زیر قیمت پردیس و گاهی ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تومان کمتر از قیمت روز خریداری می کنند.

سازندگان و صاحبان آپارتمان ها که به طور مرتب شاهد کاهش قیمت مسکن در دانشگاه هستند، راه حل را در فروش آپارتمان به دلالان می یابند تا از کاهش احتمالی قیمت در آینده جلوگیری کنند.

در شرایط فعلی قیمت ها در بازار املاک شهر جدید پردیس نسبت به پایان اسفند سال گذشته بیش از یک میلیارد تومان کاهش داشته که بیش از 30 درصد افت داشته است. این مشکل ممکن است نشان دهنده آرامش در بازار پس از یک دوره حباب قیمتی باشد.

مجموعه ای از عوامل مانند ثبات بازار ارز، کاهش ریسک های غیراقتصادی، آرام شدن بازارهای موازی و از بین رفتن انتظارات تورمی در بازار مسکن باعث افت قیمت ها در این بازار شده است. وزارت راه و شهرسازی از کاهش 3.8 درصدی قیمت مسکن در تهران در تیرماه امسال نسبت به خرداد خبر داد و مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی نیز از منفی شدن قیمت مسکن زمین و مسکن در ماه های اخیر خبر داد. .

از اواسط اردیبهشت ماه سال جاری طرح مبارزه با معوقات مشاوران املاک و مکان یابی آپارتمان های خالی در شهر جدید پردیس آغاز شد. در عین حال شرکت پردیس عمران اعلام کرد در صورت تصویب در هیأت مسکن استان، کارمزد واگذاری مسکن مهر پردیس حذف می شود که این امر در کاهش قیمت مسکن در بازار تاثیر داشت. ریزش بازار املاک پردیس در هفته های اخیر باعث عرضه گسترده آپارتمان به بازار املاک این شهر شده است.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24465

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.