• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

جدول قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

  • کد خبر : 23873
  • ۰۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
جدول قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران

بازار املاک و مستغلات در هفته گذشته همچنان در رکود با کاهش قیمت بود. اتفاقی که منشا آن عوامل متعددی از جمله ثبات نرخ ارز، اخبار مثبت از آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران، کاهش قیمت مصالح ساختمانی و ثبات بازارهای موازی است.

آن طور که دلالان می گویند قیمت های اعلام شده از سوی مالکان نسبت به خردادماه 15 درصد کاهش نشان می دهد. حتی در مواردی که سازندگان حاضر باشند واحدهای نوساز خود را با 25 درصد تخفیف بفروشند، هیچکس آنها را خریداری نمی کند.

تاثیر رکود بازار مسکن بر قیمت مصالح ساختمانی

به نظر می رسد فعالان و سرمایه گذاران بازار مسکن منتظر محرک های تاثیرگذار بر این بازار برای ورود به بازار هستند. در حالی که متغیرهای جاری عمدتاً یک پالس منفی به بازار املاک می دهند.

کاهش سرعت معاملات مسکن باعث شده تا قیمت مصالح ساختمانی نسبت به تیرماه 18 درصد کاهش یابد. برخی بر این باورند که این کاهش قیمت ناشی از رکود ساخت و ساز است، اما برخی دیگر تاثیر کاهش نرخ ارز را دلیل این افت قیمت می دانند.

همزمان دولت و مجلس برای ساماندهی بازار ملک تلاش می کنند. از جمله برنامه هایی که دولت در دست اجرا دارد می توان به تامین زمین یک میلیون و 800 هزار واحدی نهضت ملی مسکن، رسیدگی به مشاوران املاک معوق و بدون مجوز، افزایش وام های اوراق مشارکت تا سقف 960 میلیون تومان و پرداخت سپرده وام مسکن اشاره کرد.

همچنین نمایندگان در جلسه این هفته ایرادات شورای نگهبان به طرح کنترل و ساماندهی اجاره املاک مسکونی را حل و فصل کردند.

ایسنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23873

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.