• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
2

ثبت یک رکورد جدید برای طلا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی کلیدی آمریکا

  • کد خبر : 44443
  • ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
ثبت یک رکورد جدید برای طلا در آستانه انتشار داده‌های اقتصادی کلیدی آمریکا

اکوایران: قیمت طلا امروز در حالی به رکورد جدیدی رسیده است که رئیس فدرال رزرو شیکاگو معتقد است نرخ بهره باید بیشتر کاهش یابد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (دوم مهر) در حالی به رکورد جدیدی رسید که معامله گران با داده هایی مواجه شدند که نشان می داد فعالیت های تجاری در ایالات متحده روند کندتری پیدا کرده است. معامله گران همچنین منتظر برخی داده های کلیدی اقتصادی دیگر هستند که ممکن است نشان دهنده مسیر رو به جلو فدرال رزرو برای کاهش بیشتر نرخ بهره باشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با بدتر شدن انتظارات و افزایش قیمت ها به بالاترین حد در شش ماه گذشته، فعالیت تجاری ایالات متحده در اوایل سپتامبر با سرعت کمتری گسترش یافت.

فلز زرد امروز با نیم درصد افزایش به 2634 دلار در هر اونس رسید و رکورد قیمت روز جمعه را شکست.

رکورد قیمت طلا

از زمانی که فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره را نیم درصد کاهش داد، طلا افزایش یافت. به طور کلی، سال 2024 با رکوردهای متوالی برای این فلز گرانبها یک سال ایده آل بوده است.

آستین گولزبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو، گفت که برای محافظت از بازار کار و حمایت از اقتصاد ایالات متحده، نرخ های بهره باید “به میزان قابل توجهی” کاهش یابد.

معامله گران اکنون توجه خود را به داده های آینده در مورد شاخص هزینه های مصرف شخصی و ادعاهای بیکاری ایالات متحده معطوف کرده اند. این داده ها می تواند نشان دهنده تفکر بانک مرکزی ایالات متحده در مسیر کاهش نرخ بهره باشد که معمولاً یک تحول مثبت برای طلای بدون بهره است.

رشد 27 درصدی قیمت طلا در سال جاری نیز با خریدهای مطلوب فلز زرد توسط بانک های مرکزی و جنگ های جاری در خاورمیانه و اوکراین حمایت شده است.

بر اساس اطلاعات سایت اینوستینگ، تا ساعت 20:35 به وقت ایران قیمت فعلی طلا در سطح 2628 دلار در هر اونس بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44443

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.