• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

ثبت چک صیادی با این همراه بانک آسان شد!

  • کد خبر : 2283
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۴
ثبت چک صیادی با این همراه بانک آسان شد!

تصویب این قانون باعث افزایش اعتبار و امنیت معاملات و همچنین افزایش سرعت فرآیند و اعتماد بین طرفین معامله شده است. دلیل این امر این است که افراد با استفاده از سامانه صیاد می توانند گزارش استعلام عملکرد صادرکننده چک تهیه و اعتبار وی را دریافت کنند که در نهایت باعث اعتماد طرفین معامله به یکدیگر و افزایش اعتبار آنها نزد یکدیگر می شود. و به آنها آرامش بیشتری می دهد. توصیه می کنیم برای آشنایی با نحوه استفاده از بهترین برنامه ثبت نام چک ماهیگیری و نحوه ثبت آن تا انتها با ما همراه باشید.

چه مواردی را در سامانه صیاد وارد کنیم؟

بر اساس قانون جدید چک، صادرکننده چک موظف است علاوه بر برگه چک، اطلاعاتی از قبیل تاریخ، مبلغ و هویت ذینفع را در سامانه صیاد وارد و ثبت کند. همچنین در هنگام ثبت چک های جدید در سامانه، قسمتی با عنوان «درباره» وجود دارد که صاحب حساب دلیل صدور چک را در آن ثبت می کند.

دریافت کننده چک نیز باید با مراجعه به سامانه صیاد، اطلاعات برگه چک صیادی را با اطلاعات ثبت شده در سامانه صیاد مقایسه کند و در صورت صحت تمامی موارد، تاییدیه وصول چک را به سامانه اعلام کند.

مشکلات عدم ثبت چک در سامانه صیاد

نحوه رد و بدل شدن چک های جدید با چک های قدیمی کاملا متفاوت است. به عبارت دیگر، صادرکننده موظف است کلیه مشخصات چک اعم از مبلغ، تاریخ و هویت گیرنده و همچنین مشخصات کامل هویت خود را در سامانه صیاد ثبت کند و باید چک های جدید را ثبت کند. گیرنده چک به هیچ عنوان چک ثبت نشده در سامانه صیاد را از مشتری یا شخص دیگری دریافت نکند. زیرا این مدل های چک قابلیت کارت به کارت و نقدپذیری ندارند.

لازم به ذکر است که دریافت کننده چک جدید باید به سامانه صیاد مراجعه و چک دریافتی را در سامانه استعلام کند و اطلاعات درج شده روی آن را با اطلاعات موجود در سامانه صیاد مطابقت دهد. این قانون از بسیاری از کلاهبرداری ها و پولشویی ها جلوگیری کرده و با ثبت آن در سامانه از جعل اسناد نیز جلوگیری کرده است.

بنابراین در شرایطی که چک های طرح جدید در سامانه صیاد ثبت نشده باشد، این اقدام صادرکننده مشمول سازوکارها و مزایای مندرج در قانون صدور چک نخواهد بود و صرفاً سندی خواهد بود که بیانگر خواسته شما باشد. از یک شخص بنابراین چک هایی که در صیاد ثبت نشده اند هیچ فایده ای برای دارنده ندارند و فقط بیانگر مطالبه عادی هستند.

در صورت عدم ثبت چک چه باید کرد؟

در صورتی که گیرنده چک وارد سامانه صیاد نشود و اطلاعات ثبتی صادرکننده را تایید نکند، در صورت صدور و دریافت آن چک باید باطل تلقی شود و طبق قانون چک وی فاقد اعتبار است.

بنابراین برای اطمینان از این موضوع لازم است گیرنده به سامانه سید مراجعه و اطلاعات ثبت شده از طریق صادرکننده چک سیدی را بررسی و تایید کند. صدور چک بدون ثبت در سامانه صیاد اعتباری معادل سند عادی دارد. بنابراین برای شکایت از چنین سندی که به صورت رسمی ثبت نشده است باید به دفتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کرد.

لذا باید به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی شهر خود مراجعه و شکایت خود را در آنجا تنظیم و ثبت نمایید تا جهت رسیدگی به دادگاه عمومی ارسال شود. ضمناً در نظر داشته باشید که برای رسیدگی به مبالغ کمتر از 20 میلیون تومان درخواست شما به شورای حل اختلاف ارسال می شود و امکان رسیدگی به مبالغ بیش از 20 میلیون تومان در دادگاه عمومی وجود خواهد داشت. .

ثبت چک ماهیگیر

بهترین برنامه برای ثبت چک ماهیگیر

اگر شما هم جزو کسانی هستید که با دسته چک های زیادی سر و کار دارید و به دنبال بهترین همراه بانکی برای ثبت چک هستید; بنابراین برای ثبت چک ماهیگیر حتما به برنامه ای نیاز دارید، چه بهتر که یک برنامه مدیریتی کامل برای ممیزی دقیق چک ها نصب و استفاده کنید.

ابر اپلیکیشن برتر سال هاست که خدمات بانکی از جمله چک چک، گزارش چک های مسروقه یا مفقود شده، ابطال چک، محاسبه اقساط وام بانکی، تنظیم یادآوری چک های دریافتی یا پرداختی را ارائه می دهد و اکنون برای سهولت کار مردم درخواست چک می کند. که می توانید نصب کنید از این نرم افزار بر روی تلفن همراه خود استفاده کنید تا از این ویژگی ها و سایر قابلیت های کاربردی بهره مند شوید.

تاپ با اولویت ارائه خدمات به تمامی کاربران خود و ارائه بیش از 73 سرویس کاربردی روز به روز در جهت پیشرفت بیشتر گام برداشته و هم اکنون به عنوان یک سامانه جامع در قالب یک وب سایت و اپلیکیشن در خدمت کاربران است.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=2283

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.