• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
9

ثبت‌ نام کنندگان خودروهای وارداتی سود دریافت می‌ کنند

  • کد خبر : 1826
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۴
ثبت‌ نام کنندگان خودروهای وارداتی سود دریافت می‌ کنند

به گزارش اخبار اقتصادی، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در صورت عدم رضایت متقاضیان از بانک برای مراحل ثبت نام خودروهای وارداتی (تعریف حساب نیابتی و واریز وجه مذکور) به راحتی می توانند تغییر کنند. بانک آنها

لازم به ذکر است متقاضیان می توانند از طریق ملت، تجارت، رسالت، ملی، صادرات، سپه، اقتصاد نوین، آینده، پست بانک، توسعه تعاون، روز، رفاه کارگر، سینا، صنعت و معدن، اعتبار ملا، پارسیان، شهر، و بانک های کارآفرین ، کشاورزی، مسکن، قرض الحسنه مهر ایرانیان و بانک سرمایه برای ثبت نام در طرح فروش خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو، حساب نیابتی تعریف و 500 میلیون تومان واریز می کنند.

لازم به ذکر است با احتساب روز (سه شنبه) متقاضیان خودروهای خارجی که از دی ماه سال جاری وارد کشور شده اند، سه روز (تا روز پنجشنبه ۲۰ اسفندماه) فرصت دارند تا از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو به آدرس http:/ /saleauto .ir انجام شود.

فهرست ۲۲ بانکی برای ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد

خرید خودروهای وارداتی از روز شنبه ششم اسفندماه از ساعت 12 ظهر به مدت یک هفته آغاز شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سامانه یکپارچه فروش خودرو نسبت به پیش ثبت نام اقدام کنند. بر اساس اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت، پیش نیاز ثبت نام در سامانه، موجودی حساب بانکی متقاضی است که مبلغ 500 میلیون تومان تعیین شده است. لذا متقاضیان خرید خودرو وارداتی قبل از ثبت نام در سامانه باید به شعب بانک های منتخب (تجارت، ملت، صادرات، ملی و قرض الحسنه مهر ایران) در فرم پرکردن بلوک مراجعه کنند. 500 میلیون تومان برای خرید خودروهای خارجی، این پول در حساب شخصی متقاضی باقی می ماند و بلوکه می شود.

بر اساس آخرین آمار، لیست ۲۲ بانکی برای ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شده است، جزئیات را در ادامه مشاهده کنید.

به دلیل تحریم ها نمی توان اطلاعات را به وضوح اعلام کرد، اما نگران نباشید

ثبت نام خودروهای وارداتی از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو از روز شنبه آغاز شده و تا روز پنجشنبه ادامه دارد.

این طرح فروش در حالی آغاز شده است که ابهاماتی در مورد آن وجود دارد. از جمله ابهامات آن می توان به نامشخص نبودن نوع خودرو، زمان دقیق تحویل، اینکه خودروی ثبت نامی وارد شده یا قرار است وارد شود، قیمت خودرو و … اشاره کرد. تنها چیزی که در این طرح فروش مشخص است این است که متقاضی برای قرار گرفتن در صف ثبت نام اصلی مبلغ 500 میلیون تومان را در حساب پروکسی خود مسدود می کند.

امید قالیباف – سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت – با ارسال فیلمی از یکی از گمرکات اطراف تهران که بخشی از 80 هزار خودروی وارداتی در دو ماه گذشته در آن قرار دارند، به برخی از این شبهات پاسخ داده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در مرحله و شرایطی هستیم که ثبت نام متقاضیان خودروهای وارداتی انجام می شود، گفت: مردم نگران این هستند که چه خودرویی بخرند و چه زمانی خودرو به دستشان می رسد و فقط می دانند که باید این کار را انجام دهند. مناسب است 500 میلیون تومان واریز کنند. در توضیح این پرونده باید گفت شرایط به گونه ای است که به دلیل مسائل مربوط به تحریم ها نمی توان بخشی از آن را اطلاع رسانی کرد و مردم در این مورد به ما حق بدهند.

سخنگوی وزارت حراست تصریح کرد: اما زمانی که متقاضی بخواهد از طریق سامانه اقدام به خرید کند، تمامی اطلاعات و انتخاب هایی که تامین کنندگان در سامانه قرار داده اند برای متقاضی قابل مشاهده است و نوع خودرو، مدل آن، کشور مبدا و سایر اطلاعات شفاف بوده و مشتری می تواند نسبت به پرداخت و خرید و تحویل خودرو اقدام کند.

قالیباف در خصوص زمان تحویل نیز گفت: همانطور که اعلام شد زمان تحویل خودروها سه ماهه خواهد بود. زیرا خودروهای ما توسط خودروسازان تولید و رها نشده اند. خودرو باید ساخته، حمل و به کشور وارد شود. بنابراین زمان بر است، اما مشتریان مطمئن باشند که خودروها قطعا ظرف سه ماه (طبق قرارداد) تحویل خواهند شد.

وی ضمن اعلام استقبال از پاسخگویی به تمامی ابهامات، اطمینان داد که همه امور روشن است و مردم نگران نباشند.

عرضه چانگان دو مدل در نسخه اول قطعی است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: عرضه چانگان مدل CS35 PLUS و CS55 در دور اول فروش خودروهای وارداتی قطعی شده است که بلافاصله پس از قرعه کشی برای فروش عرضه می شود.

وی افزود: اسامی سایر خودروهای وارداتی که تمامی مجوزها را دریافت کرده اند؛ بلافاصله به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1826

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.