به گزارش اخبار اقتصادی؛ مسعود توکلی مدیر ارز خدماتی مرکز مبادلات ارزی و طلا از زمان فروش ربع سکه در مرکز مبادلات ارزی و طلا خبر داده است که عرضه ربع سکه در صرافی از فردا ۱۹ اسفندماه آغاز می شود. 1401.

وی با بیان اینکه هر فرد می تواند 5 قطعه ربع سکه از مرکز مبادلات ارزی دریافت کند و قیمت بر اساس مکانیزم حراج تعیین می شود، گفت:

مدیر ارز خدماتی مرکز مبادلات طلا و ارز درباره فعالیت مرکز مبادلات طلا و ارز گفت: هر چه به روزهای پس از افتتاح این مرکز نزدیک شدیم، میزان تراکنش هایی که در تالار حواله انجام شده و ارز خدمات در حال رشد بود. روز دوشنبه در سالن صرافی یک هفته رکورد زدیم و 14.5 میلیون دلار تخصیص ارزی برای هوانوردی، کشتیرانی، ورزش و فدراسیون های دانشجویی داشتیم.

توکلی با اشاره به حجم معاملات نزدیک به 600 میلیون دلاری تالار حواله از روز افتتاح تا امروز، گفت: بخش قابل توجهی از این معاملات و تخصیص ارزها در راستای وظیفه ذاتی بانک مرکزی است. دو نوع مخاطب ارزی دارند. یکی تجار نیازمند ارز در حوزه بازرگانی و دیگری کسانی که برای خدماتی مانند بیماری و دانشجویی به ارز نیاز دارند.

به گفته مدیر تالار خدمات مرکز مبادلات طلا و ارز، معاملات نشان می دهد که هیچکس نگران ارز نیست و هر فردی ارز مورد نیاز را دریافت کرده است.

توکلی در خصوص تلاطم بازار غیررسمی ارز اظهار داشت: واقعیت این است که تامین ارز برای نیازمندان واقعی ارز مانند تجار و افرادی که ارتباطات بین المللی دارند در حال انجام است. فقط بخش سوداگرانه بازار باقی مانده است و آنهایی که دغدغه سرمایه گذاری دارند، همان افرادی هستند که دچار التهابات بازار هستند. آنها توسط دلالان مورد سوء استفاده قرار می گیرند.

مدیر تالار خدمات ارز مرکز مبادلات طلا و ارز در گفتگو با تسنیم به مردم توصیه کرد از سرمایه گذاری در حوزه ارزی که باعث نوسانات شدید در این مناطق پر نوسان می شود خودداری کنند و در حوزه های امن مانند بازار سرمایه سرمایه گذاری کنند. ، صندوق های با درآمد ثابت و سایر موارد برای سرمایه گذاری.