• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

توسعه تولید هوشمند، چه مزایایی در صنعت برق کشور دارد؟

  • کد خبر : 44064
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
توسعه تولید هوشمند، چه مزایایی در صنعت برق کشور دارد؟

برق، یکی از مهم‌ترین انرژی‌های صنعت در جهان بوده که نقش بسزایی را در زندگی روزمره هر فردی ایفا می‌کند. دستگاه‌های برقی، قادر به آسان‌تر ساختن فعالیت‌ها بوده و نقش پر رنگی در صنایع مختلف دارند. اما متاسفانه امروزه بسیاری از صنایع با مشکل مصرف زیاد انرژی مواجه هستند و به همین دلیل، باید بهای زیادی را بپردازند. اما هیچ جای نگرانی نیست؛ شما می‌توانید به لطف پیشرفت علم و فناوری، سیستم برق محیط‌های مختلف را به سنسورهای هوشمند تجهیز کنید و از این طریق، دیگر نگرانی از بابت ایمنی و مصرف برق بالا نداشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا با نحوه هوشمند‌سازی صنعت برق بیشتر آشنا شوید.

هوشمند‌سازی صنعت برق به چه معناست؟

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از کاربران مطرح می‌شود، این است که هوشمند‌سازی صنعت برق به چه معناست؟ همانطور که می‌دانید، جریان برق به وسیله کلید و فیوزهای مخصوص به صورت دستی یا نیمه اتوماتیک کنترل می‌شود. اما توجه داشته باشید که اگر کلید و فیوز‌های تابلو برق‌های صنعتی به موقع کنترل نشوند، ممکن است مشکلاتی نظیر آتش سوزی، اتصالی و … پدید آیند. علاوه بر آن، این امر موجب افزایش چندین برابری مصرف برق می‌شود. از این رو، متخصصان برای رفع چنین مشکلی، چاره‌ای اندیشیده‌اند؛ استفاده از سنسورهای هوشمند در مسیر ورودی جریان برق، سبب کنترل آسان‌تر جریان الکتریسیته شده و قادر به کنترل ولتاژ و نوسانات می‌باشد.

مزایای هوشمند‌سازی صنعت برق

قبل از آن که به نحوه تجهیز تابلوهای برق با سنسورهای هوشمند بپردازیم، بهتر است اطلاعاتی راجع به مزایای هوشمند‌سازی صنعت برق داشته باشیم؛ همانطور که گفته شد، طبق استانداردهای جدید، تمامی تابلوبرق‌های معمولی و صنعتی، باید به سنسورهای هوشمند تجهیز شوند تا مصرف برق به طرز چشمگیری کاهش یابد. برخی از مزایای بسیار مهم هوشمند‌سازی صنعت برق به شرح زیر است؛

1-عملکرد بهتر تجهیزات برقی

از مهم‌ترین مزایای هوشمند‌سازی صنعت برق، می‌توان به عملکرد بهتر تجهیزات برقی و افزایش طول عمر آن‌ها اشاره کرد. سنسورهای هوشمند در زمان مشخص تجهیزات برقی را خاموش و روشن می‌کنند. این امر موجب عملکرد بهتر و افزایش طول عمر آن‌ها می‌شود. علاوه بر آن، سنسورهای برقی در زمان نوسانات شدید الکتریسیته، دستگاه‌های الکتریکی را اتوماتیک خاموش می‌کنند. جالب است بدانید که سیستم‌های برقی هوشمند قادر به کاهش نوسانات و کنترل ولتاژ می‌باشند.

2-کاهش مصرف انرژی

یکی دیگر از مزایای هوشمند‌سازی صنعت برق، می‌توان به کاهش مصرف انرژی اشاره کرد. مصرف بی‌رویه انرژی می‌تواند مشکلاتی نظیرقطعی متعدد برق و افزایش مصرف سوخت را به همراه داشته باشد. از این رو، متخصصین به منظور کاهش 50 درصدی مصرف انرژی، صنعت برق را به سنسورهای هوشمند تجهیز می‌کنند. سنسورهای هوشمند قادر به کنترل زمان کارکرد دستگاه‌های برقی بوده و این امر منجر به کاهش چشمگیر مصرف انرژی می‌شود.

3-امنیت و ایمنی بالاتر

اگر می‌خواهید به هیچ عنوان با مشکل آتش سوزی و اتصالی دستگاه‌های برقی مواجه نشوید، باید تابلو برق خود را به سنسورهای هوشمند تجهیز کنید. سنسورهای هوشمند در زمان اضطراری، جریان برق را به طور کامل قطع می‌کنند. علاوه بر آن، سنسورهای هوشمند امنیت بسیار بالایی دارند و در زمان‌های خاص، به هیچ عنوان جریان برق را قطع یا وصل نمی‌نمایند. از این رو، شما می‌توانید با خرید و نصب سنسورهای هوشمند و نصب آن‌ها، با یک تیر چندین نشان را هدف بگیرید و لذت ببرید.

4- قابلیت کنترل از راه دور

یکی دیگر از مزیت‌های هوشمند‌سازی صنعت برق، قابلیت کنترل از راه دور است. شاید این مسئله کمی عجیب به نظر برسد اما شما می‌توانید به کمک سنسورهای هوشمند، دستگاه‌ها و تجهیزات الکتریکی خود را از راه دور کنترل کرده و آن‌ها را خاموش یا روشن کنید. اکثر سنسورهای هوشمند دارای قابلیت اتصال به شبکه بوده و این امر می‌تواند ایمنی و امنیت صنعت برق را تا حدود زیادی افزایش دهد. از این رو، اگر می‌خواهید از هر نقطه کشور دستگاه‌های برقی خود را کنترل کنید یا از وضعیت عملکرد آن‌ها مطمئن شوید، بایستی از سنسورهای هوشمند استفاده نمایید.

نحوه جهیز تابلوهای برق با سنسورهای هوشمند

و اما نحوه جهیز تابلوهای برق با سنسورهای هوشمند؛ همانطور که در بخش‌های قبل گفته شد، سنسورهای هوشمند از مزیت‌های بیشماری برخوردار هستند. خوشبختانه شمامی توانید بر روی انواع تابلوبرق‌های معمولی یا صنعتی، سنسورهای هوشمند را نصب کرده و از مزایای فراوان آن‌ها بهره‌مند شوید. برای انجام این کار، باید اتصالات لازم را به همراه سنسور و چیپ‌ها خریداری کنید و آن‌ها را در مسیر ورودی سوئیچ‌های مختلف نصب نمایید. بهتر است بدانید که فرآیند نصب سنسورهای هوشمند بر روی تابلو برق باید توسط متخصصین حرفه‌ای انجام شود.

آیا امکان نصب سنسورهای هوشمند بر روی انواع تابلوهای برق امکان‌پذیر است؟

بسیاری از کاربران با این سوال مواجه می‌شوند که آیا امکان نصب سنسورهای هوشمند بر روی انواع تابلو برق امکان‌پذیر است؟ خوشبختانه پاسخ این سوال مثبت می‌باشد؛ بسیاری از افراد بر این عقیده باورند که نصب سنسورهای هوشمند بر روی تابلوبرق‌های قدیمی امکان‌پذیر نیست؛ اما خوشخبتانه شما می‌توانید با انجام چند اقدام ساده و تعویض چند قطعه ارزان قیمت، سنسورهای هوشمند را بر روی انواع تابلو برق قدیمی و جدید، معمولی و صنعتی نصب کنید و لذت ببرید. البته برای نصب سیستم هوشمند بر روی تابلو برق‌های قدیمی، لازم از برخی از قطعات نظیر فیوز‌ها و کلید‌های مینیاتوری تعویض شوند.

قیمت سنسورهای هوشمند

قبل از خرید سنسورهای هوشمند تابلو برق، لازم است اطلاعاتی راجع به قیمت آن‌ها کسب کنید. خوب است بدانید که قیمت سنسورهای هوشمند بر حسب عواملی از جمله تعداد سنسورها، نوع شبکه، نوع تابلو برق، اتصالات، متراژ کابل‌ها و نوسانات بازار متغیر است. از طرفی دیگر، بسیاری از مراکز فروش، قیمت بالایی را برای این محصول ارزشمند و مرغوب در نظر می‌گیرند. از این رو، استعلام قیمت قبل از خرید الزامی است. برای انجام این کار، می‌توانید به فروشگاه‌های معتبر به صورت حضوری یا اینترنتی مراجعه فرمایید.

خرید سنسورهای هوشمند تابلو برق

همانطور که گفته شد، سنسورهای هوشمند تابلو برق از مزایای بیشماری برخوردار هستند و وجود آن‌ها در صنعت برق امری کاملا الزامی است. اگر می‌خواهید گامی بلند در عرصه کاهش مصرف برق بردارید و از شر حوادث آتش سوزی و … خلاص شوید، کافی است اقدام به خرید سنسورهای هوشمند و نصب آن‌ها کنید. توجه داشته باشید که برای خرید سنسورهای هوشمند، باید به فروشگاه‌های معتبر همچون الکتروکارینا مراجعه فرمایید. البته قبل از انجام هر کاری، لازم است با متخصصین و کارشناسان حرفه‌ای در این زمینه مشورت کنید.

کلام آخر

با گسترش علم و فناوری، دیگر وسایل و تجهیزات برقی قدیمی کاربرد چندانی ندارید. با خرید و نصب سنسورهای هوشمند، می‌توانید شاهد تحولی عظیم در کاهش مصرف انرژی باشید و لذت ببرید. پس فرصت را غنیمت شمارید و در اولین زمان برای خرید سنسورهای هوشمند اقدامات لازم را به عمل آورید.

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44064

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.