• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
8

تودیع زودهنگام نیکزاد از بنیاد مسکن و معارفه رئیس جمهور جدید

  • کد خبر : 22648
  • ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
تودیع زودهنگام نیکزاد از بنیاد مسکن و معارفه رئیس جمهور جدید

مراسم معارفه و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صبح امروز در محل این بنیاد برگزار شد.

در این مراسم اکبر نیکزاد رئیس سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و غلامرضا صالحی معاون نیکزاد به عنوان روسای جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی معرفی شدند.

اکبر نیکزاد در شهریور 1400 به عنوان مدیرعامل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انتخاب شد و کمتر از 2 سال کار کرد.

البته نیکزاد سال گذشته در مصاحبه ای مبنی بر عملکرد نامطلوب ساخت 200 هزار مسکن روستایی، سیستم بانکی را عامل این عملکرد معرفی کرده بود.

پیش از اکبر نیکزاد، علیرضا تابش از سال 1383 به مدت 16 سال ریاست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را بر عهده داشت و این مسئولیت با درگذشت مرحوم تابش در 11 مرداد 1400 به پایان رسید.

مراسم معارفه و معارفه رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار بود با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی برگزار شود اما اکبر نیکزاد در ابتدای سخنان خود اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی توسعه توسعه به دلیل کسالت حضور نخواهد داشت. در این مراسم معاون شهرسازی و معماری و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور حضور داشتند.

وی در ابتدای این اقدام که در سالنی مملو از جمعیت با حضور تمامی مدیران استانی بنیاد مسکن برگزار شد، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم بلایای طبیعی شدیدی رخ داد که هیچ کدام به پایان نرسید. بحران شد و ظرفیت بنیاد مسکن تکمیل شد.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن در دو سال گذشته 488 هزار واحد مسکونی را راه اندازی و 158 هزار واحد مسکونی به مردم تحویل داده است.

و افزود: بنیاد مسکن در 2 سال گذشته تمام توان خود را برای ساخت خانه به کار گرفته و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

نیکزاد گفت: برای ساخت 488 هزار واحد مسکونی تک تک دوستان فعال در بنیاد مسکن به خانه افتخار کردند و این کار همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل سابق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: 14 هزار واحد مسکونی با موضوع مسکن برای مستضعفان ساخته شده است و ای کاش فرصتی فراهم می شد تا رضایت مردم را در این افتتاحیه ها به تصویر بکشم.

وی افزود: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار دارای طرح راهبری مصوب هستند و افق طرح های راهبری در 9 هزار روستا بررسی شده و 45 هزار جلسه برای این طرح های پیشرو برگزار شده است.

نیکزاد گفت: بنیاد مسکن بزرگترین تولیدکننده بتن در کشور است و در حال کار بر روی تونل هستیم تا ادامه چهار خط مترو تکمیل شود.

کارشناسان معتقدند طی چند سال اخیر بنیاد مسکن از هدف اصلی خود که تحقق صدخطی امام خمینی (ره) است فاصله گرفته است و باید دید در دوران غلامرضا صالحی، بنیاد مسکن به کشور بازمی گردد یا خیر. کارکرد اصلی آن . . تامین سرپناه با توجه به نیاز مردم و میدان تحقق آیا پیام شمارش 100 امام خمینی (ره) تهیه می شود یا خیر؟

فارس

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22648

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.