به گزارش اخبار اقتصادی، رئیس جدید کارگروه هوش مصنوعی دولت به بی بی سی گفت: حفاظت از مشاغل بریتانیا با پیشرفته تر شدن سیستم های هوش مصنوعی یک چالش خواهد بود.

ایان هوگارت گفت: «این یک واقعیت اجتناب ناپذیر است که مشاغل بیشتری در آینده با استفاده از هوش مصنوعی خودکار می شوند. او افزود که کل جهان باید در نحوه کار انسان تجدید نظر کند.

قبلاً گزارش‌هایی مبنی بر از دست دادن مشاغل متعدد در نتیجه انتخاب شرکت‌ها برای استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی به جای انسان‌ها گزارش شده است، به‌تازگی BT اعلام کرده است که در نتیجه این فناوری، حدود 10000 شغل را تا پایان دهه کاهش خواهد داد.

اما برخی دیگر بر این باورند که این پیشرفت‌ها مشاغل جدیدی برای انسان ایجاد می‌کند که در حال حاضر وجود ندارند، درست مانند ظهور اینترنت.

گزارشی که اوایل سال جاری توسط گلدمن ساکس منتشر شد اشاره کرد که 60 درصد مشاغل امروزی در سال 1940 وجود نداشتند.

هوگارت، یک کارآفرین فناوری و سرمایه‌گذار هوش مصنوعی، گفت که هدف از تشکیل کارگروه جدید کمک به دولت برای “درک بهتر ریسک‌های مرتبط با سیستم‌های هوش مصنوعی” و مسئول نگه داشتن شرکت‌ها است.

وی همچنین گفت: هشدارهای کارشناسان در مورد احتمال تبدیل شدن هوش مصنوعی به یک تهدید وجودی را نباید نادیده گرفت، حتی اگر باعث ایجاد تفرقه در خود جامعه شود.

اما او به مزایای هوش مصنوعی نیز پی برد.

ابزارهای هوش مصنوعی، به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی، آنتی‌بیوتیک‌های جدید را شناسایی می‌کنند، به افراد آسیب‌دیده مغزی کمک می‌کنند تا تحرک خود را بازیابند و برای تشخیص علائم اولیه بیماری آموزش ببینند.

هوگارت گفت که زمانی ابزاری ساخت که می‌توانست علائم سرطان سینه را روی یک اسکنر تشخیص دهد.

به گروهی که او رهبری خواهد کرد مبلغ اولیه 100 میلیون پوند برای نظارت بر تحقیقات امنیتی هوش مصنوعی داده شده است.

او نگفت که قصد دارد این پول را چگونه خرج کند، اما معتقد است زمانی که “فرد متوسط ​​در بریتانیا شروع به بهره مندی از هوش مصنوعی کند، می داند که آیا در این شغل موفق بوده است یا خیر.”

ظهور بریتانیا برای تبدیل شدن به قطب هوش مصنوعی

نخست وزیر ریشی سوناک هوش مصنوعی را اولویت اصلی خود قرار داده است و می خواهد بریتانیا به یک مرکز جهانی برای این بخش تبدیل شود. کسی که او را می‌شناسد صراحتاً به من گفت: “او در این مورد وسواس دارد.”

OpenAI، شرکت سازنده چت بات ویروسی ChatGPT، اعلام کرده است که اولین دفتر بین المللی آن در لندن مستقر خواهد شد و شرکت داده Palantir نیز اعلام کرده است که دفتر مرکزی خود را در این شهر افتتاح خواهد کرد.

اما بریتانیا در موقعیت‌یابی خود به‌عنوان یک بازیگر کلیدی در این حوزه سریع و پرسود فناوری، با چالش‌های متعددی مواجه است.

او گفت که آنها پنج ماه برای دریافت کمک هزینه برای خرید یک واحد پردازش گرافیکی صبر کردند، در زمانی که در ایالات متحده گزارش شد که ایلان ماسک 10000 واحد خریداری کرده است.

این تفاوت بین ما و آنهاست، زیرا چهار تا هفت روز طول می کشد تا یک مدل آموزش ببینیم و اگر بتوانید در چند دقیقه این کار را انجام دهید، ما هرگز عقب نخواهیم ماند.

در یک مکالمه ایمیلی، خانم مک‌کلناگان به من گفت که فکر می‌کند بهترین نتیجه برای شرکتش، Gensys Engine، خرید توسط یک غول فناوری آمریکایی خواهد بود، چیزی که من از استارت‌آپ‌های بریتانیایی زیاد می‌شنوم.

بازنگری در این جاه طلبی ها باعث حفظ کسب و کارهای موفق در بریتانیا و کمک به رشد آنها می شود.

هوگارت گفت: «من فکر می‌کنم وارد مرحله‌ای می‌شویم که دولت‌ها نقش خود را در هدایت زیرساخت‌های حیاتی هوش مصنوعی به روشی جدید می‌بینند.

“این یک گام مهم برای نسل بعدی نوآوری خواهد بود.”

علیرغم آزمایش‌های احتمالی، او خوش‌بین است که بریتانیا ممکن است همچنان در مرکز انقلاب هوش مصنوعی باشد.

او می گوید: «فکر نمی کنم دیر شده باشد.