• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

تقاضای بالا، طلا را صعودی کرد

  • کد خبر : 42676
  • ۱۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۸
تقاضای بالا، طلا را صعودی کرد

اکو ایران: به دلیل افزایش تقاضا برای فلز زرد و افزایش احتمال کاهش قابل توجه نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر، قیمت طلا بیش از یک درصد افزایش یافته است.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز پنجشنبه (18 اوت) بیش از 1 درصد افزایش یافت و به دلیل تقاضای مطلوب برای فلز زرد به عنوان دارایی امن و انتظارات رو به رشد در مورد کاهش عمده نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا در سال جاری حمایت شد. سپتامبر.

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 17:08 به وقت ایران با 1.3 درصد افزایش به 2413 دلار در هر اونس رسید و در مسیر شکستن روند نزولی پنج روزه قرار دارد. معاملات آتی طلا نیز با 0.8 درصد افزایش به سطح 2452 دلار در هر اونس رسید.

یکی از کارشناسان به رویترز گفت: «آنچه طلا به نفع خود است این است که ثبات بیشتری ایجاد می کند و سرمایه گذاران بیشتری به این ویژگی توجه می کنند. اکنون یک تغییر از دارایی های پرخطر به دارایی های ایمن تر وجود دارد.

وی افزود: چشم‌انداز طلا در سطح قوی‌تری باقی می‌ماند، اما ما نوسانات بیشتری را تجربه می‌کنیم و با توجه به تأثیری که کاهش نرخ بهره خواهد داشت، اگر فدرال رزرو نرخ‌ها را نیم درصد کاهش دهد، شاهد قیمت بسیار بالاتری خواهیم بود. رشد در بازار. ما فلز خواهیم بود.”

از سوی دیگر، خطر تنش‌ها در خاورمیانه نیز وجود دارد و طلا به عنوان پوششی در برابر عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی تلقی می‌شود، زیرا زمانی که نرخ‌های بهره پایین است، عملکرد خوبی دارد.

بانک های بزرگ سرمایه گذاری مانند جی پی مورگان چیس و سیتی گروپ، همراه با ولز فارگو، با استناد به گزارش ضعیف تر از حد انتظار بازار کار آمریکا که حاکی از کاهش نرخ کار است، پیش بینی کرده اند که نرخ بهره آمریکا در ماه سپتامبر به میزان نیم درصد کاهش خواهد یافت بازار. .

اکنون بازارها احتمال کاهش نیم درصدی نرخ بهره را در ماه سپتامبر به 72 درصد می بینند که نسبت به پیش بینی 70 درصدی روز دوشنبه افزایش یافته است. بازارها همچنین انتظار کاهش مجدد نرخ بهره در ماه دسامبر را دارند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42676

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.