• امروز : سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 22 October - 2024
1

تصویب 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت چهاردهم

  • کد خبر : 45503
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰:۱۸
تصویب 1.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت چهاردهم

اکو ایران: ارزش کل سرمایه گذاری های خارجی مصوب در دولت چهاردهم به یک میلیارد و 800 میلیون دلار رسید.

اخبار اقتصادی؛ اطلاعات اعلام شده از سوی وزارت اقتصاد و دارایی نشان می دهد در سومین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی دولت چهاردهم، 68 درخواست مرتبط با سرمایه گذاری خارجی مورد بررسی قرار گرفت که از این تعداد 63 درخواست تایید شد و با این شرایط، تعداد متقاضیان خارجی مصوبات سرمایه گذاری در دولت چهاردهم به 182 مورد رسید. بر اساس این گزارش، درخواست های سرمایه گذاری از کشورهای مختلف از جمله «آلمان»، «هلند»، «کانادا»، «چین»، «روسیه»، «عمان»، «اسپانیا»، «گرجستان»، «دانمارک»، «اتریش «ترکیه»، «امارات متحده عربی»، «پاکستان»، «عراق»، «افغانستان»، «ارمنستان» و ایرانیان مقیم خارج از کشور به ارزش 500 میلیون دلار مورد تایید هیات سرمایه گذاری خارجی قرار گرفتند.

گزارش منتشر شده حاکی از 63 درخواست سرمایه گذاری خارجی در بخش های مختلف اقتصادی از جمله «نفت و گاز»، «انرژی های تجدیدپذیر»، «صنعت خودرو»، «پزشکی»، «غذا»، «ساخت و ساز»، «گردشگری»، «الکترونیک» است. . «ساخت و ساز»، «حمل و نقل»، «خدمات و کشاورزی» واگذار شده است.

دویست و هشتاد و پنجمین جلسه هیات سرمایه گذاری خارجی و سومین جلسه دولت چهاردهم به ریاست علی فکری معاون وزیر و رئیس سازمان و با حضور اعضای هیات سرمایه گذاری خارجی از جمله سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد. وزارت امور خارجه، بانک مرکزی، اتاق تعاون ایران و نمایندگان دستگاه های تخصصی مرتبط از جمله وزارت راه و شهرسازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نیرو، وزارت کشاورزی. جهاد، دبیرخانه مناطق آزاد صنعتی و تجاری، سازمان بورس و سازمان بنادر و کشتیرانی انجام شد.

برای تسریع و تسهیل در فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی، هر ماه جلسه کمیته سرمایه گذاری خارجی در سازمان سرمایه گذاری برگزار می شود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=45503

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.