• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

تصاویر ارائه محصول Skoda / Skoda Automobile Company کجاست؟

  • کد خبر : 19011
  • ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷
تصاویر ارائه محصول Skoda / Skoda Automobile Company کجاست؟

به گزارش اخبار اقتصادی، شرکت اشکودا امروزه از دو شرکت مجزا تشکیل شده است. اشکودا کار می کند؛ که فعالیت خود را در سال 1859 به عنوان کارخانه تولید سلاح های جنگی و محصولات نظامی آغاز کرد. بخش دیگری از Skoda Skoda Automobiles است که در اواخر دهه 1890 شروع به کار کرد و در ابتدا Lorraine & Clement نام داشت. 5 شرکت خودروسازی: اشکودا، اوپل، پژو، دایملر و تاترا قدیمی‌ترین شرکت‌های فعال در صنعت خودروسازی جهان محسوب می‌شوند که خط تولید آن‌ها هرگز متوقف نشده است.

در سال 1894، واتسلاو کلمنت، یک کتابفروش 26 ساله در ملادا بولسلاو، در جمهوری چک فعلی که در آن زمان بخشی از اتریش-مجارستان بود، نتوانست قطعات مورد نیاز برای تعمیر دوچرخه آلمانی خود را پیدا کند. او دوچرخه‌اش را برای تعمیر فرستاد و با آن نامه‌ای به زبان چک به سازنده‌ها Zaudel و Nauman نوشت و درخواست کرد که دوچرخه را تعمیر کنند.

او پاسخ را به زبان آلمانی دریافت کرد: “اگر می خواهید به درخواست پیگیری خود پاسخ دهید، باید سعی کنید به زبانی که ما می توانیم بنویسید. واسلاو کلمنت جوان، بدون هیچ سابقه فنی، تصمیم به راه اندازی یک تعمیرگاه دوچرخه گرفت و ، با کمک دو واتسلاو لاورین در سال 1895 یک تعمیرگاه در ملادا بولسلاو افتتاح کرد.

آن دو در سال 1898 یک موتورسیکلت کوچک ورنر خریدند که خطرناک و غیرقابل اعتماد بود. برای بهبود موتور، آنها به رابرت بوش، کارشناس احتراق آلمانی نامه نوشتند تا آنها را در ساختن یک سیستم الکترومغناطیسی متفاوت راهنمایی کند.

در سال 1900، شرکت Lorraine & Clement تأسیس شد و شرکت تازه تاسیس آنها با تنها 32 کارمند، صادرات به اسلاویا را آغاز کرد و 150 خودرو به لندن ارسال شد. بعدها نشریات آنها را به عنوان اولین تولیدکنندگان موتورسیکلت معرفی کردند.

اولین مدل، Vatourt A، در اتریش-مجارستان و بعداً در سایر کشورها نیز به موفقیت رسید. در طول جنگ جهانی اول، اشکودا به طور فعال در تولید تجهیزات نظامی شرکت داشت.

پس از جنگ جهانی دوم، Lorraine & Clement شروع به تولید کامیون کرد، اما در سال 1924، پس از یک آتش سوزی و مشکل، با Škoda Works، بزرگترین شرکت صنعتی چکسلواکی ادغام شد.

تولیدات بعدی با نام اشکودا راه اندازی شد. پس از کاهش فروش در دوران رکود، اشکودا دوباره در اواخر دهه 1930 با مدل هایی مانند Skoda Popular به موفقیت دست یافت.

پس از اشغال چکسلواکی در جنگ جهانی دوم، Skoda Works بخشی از Hermann Göring Werke شد و به آلمان نازی خدمت کرد.

پس از جنگ، بازسازی اولین خودرو از سری 1101 آغاز شد.

معرفی 5 محصول شرکت اشکودا

مطابق با مجوز واردات خودروهای خارجی، شرکت پارس ساتر هوشمند به عنوان نماینده رسمی برند اشکودا در ایران، پنج مدل جدید از این خودروساز چک را در هایپرکار ارائه کرد. این خودروها شامل دو کراس اوور ساب کامپکت کامیک و کوشک، کراس اوور کامپکت کاروک، هاچ بک اسکالا و لیفت بک اکتاویا هستند. قرار است این خودروها در سامانه عرضه خودروهای وارداتی به فروش برسند.

کراس اوور کمیک ساب کامپکت

Kamiq یک کراس اوور ساب کامپکت با طول 4241 میلی متر، عرض 1793 میلی متر و ارتفاع 1531 میلی متر است. فضای داخلی آن بسیار جادار و راحت است و حجم صندوق عقب آن 400 لیتر است. موتور آن چهار سیلندر توربوشارژ با حجم 1 لیتر است که 115 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس آن هفت سرعته دستی و قدرت آن با سیستم تزریق مستقیم است.

کراس اوور ساب کامپکت کوشک

کوشاک یکی دیگر از کراس اوورهای ساب کامپکت با طول 4225 میلی متر، عرض 1760 میلی متر و ارتفاع 1612 میلی متر است. فضای داخلی آن کمی بزرگتر از کمیک است و حجم صندوق آن 383 لیتر است. موتور آن نیز همان موتور 1 لیتری توربوشارژ کمیک است که با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

کراس اوور کامپکت کاروک

Karoq یک کراس اوور جمع و جور با طول 4382 میلی متر، عرض 1841 میلی متر و ارتفاع 1603 میلی متر است. فضای داخلی آن بسیار جادار و مجلل است و حجم صندوق عقب آن 521 لیتر است. موتور آن 1.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که 150 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. گیربکس آن هشت سرعته اتوماتیک و قدرت آن با سیستم تزریق مستقیم است.

اسکالا هاچ بک

اسکالا یک هاچ بک پنج در با طول 4362 میلی متر، عرض 1793 میلی متر و ارتفاع 1471 میلی متر است. فضای داخلی آن برای پنج نفر و حجم صندوق عقب آن 467 لیتر است. نیروگاه آن نیز همان موتور کامیک و کوشک توربوشارژ یک لیتری است که با گیربکس شش سرعته دستی هماهنگ شده است.

لیفت بک اکتاویا

Octavia یک لیفت بک پنج در با طول 4689 میلی متر، عرض 1829 میلی متر و ارتفاع 1469 میلی متر است. فضای داخلی آن بسیار راحت و شیک است و حجم صندوق عقب آن 600 لیتر است. موتور آن نیز همان 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ کاروک است که با گیربکس هفت سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.

نظرات و پیش بینی ها

خودروهای اشکودا به دلیل برخورداری از پلت فرم فولکس واگن، کیفیت ساخت خوب، قیمت مناسب و تجهیزات کامل، جایگاه خوبی در بازار جهانی خودرو دارند. همچنین در بازار ایران، اگر شرکت پارس ساتر هوشمند بتواند خدمات پس از فروش مناسبی ارائه دهد و قیمت ها را نسبتاً رقابتی نگه دارد، ممکن است خودروهای اشکودا در ایران نیز موفق شوند.

قیمت و مشخصات این خودروها هنوز برای فروش در بازار ایران اعلام نشده است.

محصولات اشکودا

محصولات اشکودا

محصولات اشکودا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=19011

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.