• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
5

تشریح جزئیات پیش فروش کنتورهای مسکن

  • کد خبر : 23405
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۳:۳۹
تشریح جزئیات پیش فروش کنتورهای مسکن

به گزارش اخبار اقتصادی، معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران گفت: یکی از مزیت های پیش فروش کنتورهای مسکن، نقدینگی بالای اوراق رهنی موازی است.

به گزارش به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از همشهری آنلاین، محمدحسین رحمتی در تشریح نحوه کارکرد این اوراق گفت: سازندگان مسکن می توانند با انتشار اوراق رهنی موازی در بورس کالا، بخشی از سرمایه مورد نیاز خود را برای تکمیل پروژه ساختمانی بسازند یا به اتمام برسانند. مشارکت در پروژه ها و تحویل به مردم. بنابراین افراد با خرید اوراق رهنی اقدام به پیش خرید واحدهای پروژه می کنند و می توانند اوراق را تا سررسید و تحویل ملک نگه دارند و یا اوراق خود را در بازار ثانویه به قیمت روز بفروشند.

رحمتی ادامه داد: در ساده ترین شکل سرمایه گذاری در بازار پیش فروش مسکن به عنوان مثال خریدار اقدام به خرید کنتور مسکن می کند که در زمان عرضه، موعد تحویل آن ملک دو ساله و کوچکترین متراژ هر کدام است. واحد 50 متر است. اگر آن خریدار قصد خانه دار شدن داشته باشد باید ظرف دو سال تعداد اوراق خود را به 50 برگ یک متری افزایش دهد. اما اگر قصد تحویل خانه را ندارید و فقط به قصد سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات وارد این معاملات شده اید، در هر زمانی در این دو سال می توانید اوراق را بفروشید و به صورت نقدی تسویه حساب کنید.

به گفته معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، شرط خانه دار شدن افراد در این ابزار مالی، رساندن تعداد اوراق رهنی به حداقل متراژ واحدهای ساخته شده است.

وی افزود: قیمت اوراق وام مسکن نیز در بازار ثانویه بر اساس قیمت بازار مسکن در نوسان است و افرادی که قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند می توانند با سرمایه اندک و در قالب خریدهای اندازه گیری شده وارد این بازار شوند.

رحمتی در ادامه به تفاوت قیمت واحدها در یک پروژه اشاره کرد و گفت: طبیعتاً در یک پروژه متراژ و وضعیت همه واحدها به طور مثال واحدهای واقع در طبقات بالای یک ساختمان برابر نیست. قیمت آنها بالاتر از واحدهای طبقات پایین است و حتی شرایط دیگر نیز می تواند بر قیمت واحدها تأثیر بگذارد. برای این منظور به عنوان مثال واحد طبقه اول پاداش پایه در نظر گرفته می شود و واحد طبقه پانزدهم در دفترچه یک و نیم برابر پاداش پایه ذکر شده است.

معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران ادامه داد: بر اساس اطلاعات مندرج در دفترچه آن طرح، برای دریافت یک واحد 100 متری در طبقه 15، مشتری باید 150 اوراق داشته باشد. از 100 جایزه اولیه. همچنین، تفاوت در کلاس های مختلف با تعداد نقش ها پوشش داده می شود. معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران تاکید کرد: تمامی شرایط و جزئیات قیمت گذاری برای تمامی واحدهای یک پروژه به وضوح در دفترچه اعلام شده است و سرمایه گذاران باید قبل از خرید این بندها را به طور کامل مطالعه کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه در اوراق رهنی مسکن موعد تحویل از سازنده به خریدار تعریف شده است، پیشنهاد می شود پروژه هایی که پیشرفت قابل قبولی دارند و سازنده اعتماد سازنده به تحویل در زمان مورد نظر دارد برای اجرای آنها انتخاب شود. . انتشار اوراق قرضه نکته حائز اهمیت در فرآیند این معاملات، مانند سایر معاملات بورس کالا، اخذ ضمانت‌های لازم برای انجام تعهدات از عرضه‌کننده است و بنابراین خریداران می‌توانند با اطمینان خاطر وارد بازار مسکن شوند.

به گفته معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران، یکی از مزیت های پیش فروش کنتورهای خانه، نقدشوندگی بالای این اوراق است زیرا یک بازارساز در این معاملات حضور دارد و همواره اوراق را خریداری می کند. توسط سرمایه گذاران ارائه می شود. معاون توسعه بازار و مطالعات اقتصادی بورس کالای ایران در پایان گفت: اصلاح دستورالعمل معاملات اوراق رهنی در مرحله نهایی است و به زودی با موافقت سازمان بورس شرایط تهیه خواهد شد. برای شروع این معاملات. همچنین دو شرکت سرمایه گذاری مسکن تاکنون اسناد انتشار اوراق خود را ارائه کرده اند و به نظر می رسد قرار است ابزار جذاب پیش فروش کنتور مسکن در کف بورس کالا رونمایی شود.

منبع شفقنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23405

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.