به گزارش اخبار اقتصادی، روز شنبه یازدهم شهریور ماه از رینگ صنعتی بورس کالای ایران 222 هزار تن کنسانتره آهن و 320 هزار تن گندله داد و ستد شد. این در حالی است که در آن روز سنگ آهن دانه بندی و کلوخه بدون مشتری ماند و به بازار عرضه نشد. در عین حال روز شنبه یازدهم شهریور ماه حجم فروش کنسانتره و گندله نسبت به هفته قبل این محصولات کاهش یافت و به این ترتیب رکود حاکم بر معاملات در قسمت ابتدایی زنجیره رفع شد. آهن و فولاد شدیدتر شد.

واحدهای معدنی روز شنبه 21 اردیبهشت در بازار فیزیکی بورس کالای ایران بیش از 200 هزار تن سنگ آهن و 300 هزار تن سنگ آهن کلوخه فروختند. عدم ثبت تقاضا برای این محصولات باعث شد تا حجم فروش در رینگ صنعتی بورس کالا به صفر برسد.

همچنین در آن روز 640 هزار تن کنسانتره آهن در بازار فیزیکی بورس کالای ایران عرضه شد. تقاضای ثبت شده برای این محصول به 252 هزار تن رسید و در نهایت 22 هزار تن کنسانتره آهن در رینگ صنعتی بورس کالا به فروش رسید.

در این روز واحدهای گندله سازی نیز تا سقف 680 هزار تن گندله در بازار فیزیکی بورس محصولات عرضه کردند. با وجود اینکه 844 هزار تن تقاضا برای این محصول در بازار ثبت شد، در نهایت 320 هزار تن محصول از این بازار به فروش رسید. در حالی که محصولات گندله بسیاری از واحدهای تولیدی با قیمت پایه 4550 تومباس بدون مشتری مانده بود، تقاضای قابل توجهی برای محصولات شرکت گل گهر و گهر زمین وجود داشت، بنابراین مشتریان آماده رقابت با یکدیگر برای به دست آوردن بخشی از این عرضه ها و در نهایت میانگین قیمت فروش گندله در این بازار به 4650 تومان رسید. کیفیت محصول و دسترسی واحدهای احیا به محل واحدهای گندله سازی دو عامل اصلی رقابت برای محصولات برخی واحدهای تولیدی خاص در شرایطی است که محصولات سایر واحدها در انبار موجود نیست.