• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
1

ترخیص خودرو از فرودگاه امام آزاد

  • کد خبر : 44549
  • ۰۴ مهر ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵
ترخیص خودرو از فرودگاه امام آزاد

به گزارش اخبار اقتصادی، بهزاد زینالی، مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی گفت: منطقه آزاد شهر فرودگاهی نزدیک ترین منطقه آزاد به پایتخت است و بیشترین ظرفیت ذخیره سازی را در گمرک تهران دارد. با توجه به سرمایه گذاری کافی در زیرساخت ها که با تصمیم هیئت مدیره شهر فرودگاهی برای بهره گیری از توانمندی های این حوزه و همچنین حضور فعال شرکت های خصوصی که با جدیت روزافزون در حال گسترش است، انجام شده است. استقبال گسترده ای از سوی تجار برای ترانزیت انواع کالاهای تجاری به گمرک منطقه آزاد فرودگاه سیوداد. از سوی دیگر، با در نظر گرفتن موقعیت منطقه آزاد شهر فرودگاهی در پایتخت و مجاورت آن با مراکز خرید و ادارات، می توان به موقعیت استراتژیک این منطقه و توان اقتصادی و لجستیکی آن پی برد.

زینالی افزود: به منظور گسترش بیشتر فعالیت های شهر فرودگاهی و استفاده حداکثری از استعدادها و توانمندی های واقعی و بالقوه موجود در این حوزه و همچنین کاهش واردات محموله های فله اعم از خودروهای سواری و کامیون های سنگین، به گمرکات داخل شهر تهران؛ پیشنهاد شد گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی به گمرک تخصصی ترخیص خودروهای سواری و سنگین تبدیل شود.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی و ایجاد زیرساخت های لازم برای توسعه پایدار و اهدافی که در آینده برای شهر فرودگاهی در نظر گرفته شده است، باید گمرکات این شهر را بیش از پیش توسعه دهیم. منطقه آزاد پس از 12 سال حضور در کشور، موضوع ترخیص خودرو با درخواست شهر فرودگاهی و پیگیری های مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) و مکاتباتی که سعید چلندری، مدیرعامل و رئیس جمهور انجام شد، تایید شد. . هیئت مدیره شهر فرودگاهی در نزد گمرک جمهوری اسلامی ایران.

گمرک ایران با توجه به زیرساخت های موجود، منطقه آزاد فرودگاهی را به عنوان گمرک تخصصی خودرو معرفی کرد که می توان پیش بینی کرد در آینده خودروهایی با پلاک منطقه آزاد برای تردد در محدوده منطقه آزاد به ویژه خودروهای خدماتی و فرودگاهی برای تردد در محدوده منطقه آزاد خواهیم داشت. باند فرودگاه

مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی گفت: مراحل و شرایط ترخیص هیچ تفاوتی با سایر گمرکات ندارد و از آنجایی که این کالا به سرزمین اصلی وارد می شود طبق ماده 2 قانون گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوب شده است. گمرک در سال 1390 مرزبان اقتصادی کشور است و ورود هرگونه کالا به کشور از طریق فرودگاه شهرستان نیز باید از همین کانال انجام شود.

گفتنی است در حال حاضر مساحت 5 هکتاری گمرک آزاد به صورت موقت به این موضوع اختصاص یافته و فعال است. لازم به ذکر است دو قطعه زمین دو و سه و نیم هکتاری برای انبار انحصاری خودرو در نظر گرفته شده است که پس از تایید مدیر کل و هیات مدیره به صورت دائمی به این منظور اختصاص خواهد یافت. کارگردانان

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44549

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.