• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

تحویل ۲۰ تن قیر رایگان به وزارت راه و شهرسازی

  • کد خبر : 40405
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹

به گزارش اخبار اقتصادی، بررسی دقیق قانون بودجه امسال نشان می دهد که وزارت نفت موظف است معادل 200 میلیارد ریال نفت خام از منابع در اختیار شرکت ملی نفت و معادل قیر در اختیار پالایشگاه ها قرار دهد. مواد (واکیوم باتوم) با 50 درصد قیمت بورس ماهانه به نمایندگی از مؤسسات زیر به وزارت راه و شهرسازی تحویل می شود.

طبق گزارش اجرای برنامه مصوب برای هر دستگاه، این وزارتخانه قیر لازم را به دستگاه های اجرایی اختصاص می دهد. وزارت نفت مبلغ مذکور را به حساب خود و خزانه کل ناشر واریز و از محل تحویل تسویه می کند.

وزارت نفت موظف است مابه التفاوت را با تعدیل قیمت خوراک ماهانه از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران جبران و محاسبه کند. در صورت کاهش قیمت قیر، میزان قیر تحویلی به وزارت راه و شهرسازی افزایش می یابد. مهلت این موضوع تا پایان شهریور 1404 است.

نسبت دستگاه های اجرایی؛

1- وزارت راه و شهرسازی برای روسازی راه های فرعی و روستایی و عشایری و روسازی شبکه راه های اصلی، راه های فرعی محلات مشمول بازآفرینی شهری و پروژه های مسکن مهر و پروژه های مسکن ملی 49 درصد.

2- بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به آسفالت معابر و بهسازی روستاها و اجرای طرح های مشارکتی با نهادهای محلی و دهیاری ها 20 درصد.

3- وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور برای نوسازی مدارس و فضاهای آموزشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و همچنین پردیس های دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی) 5. درصد

4- وزارت کشور از طریق دستگاه ذیربط (برای روسازی معابر شهری) که 17 درصد آن 05 درصد سهمیه وزارت کشور برای شهرهای زیر 50 هزار نفر جمعیت و 50 درصد باقی مانده برای شهرهای زیر 50 هزار نفر است. شهرهایی با بیش از 50000 نفر جمعیت. شهرهایی که بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارند حق استفاده از این سهمیه را ندارند.

5- بسیج سازندگی هشت درصد (8) به شرح زیر:

6 درصد برای سنگفرش معابر بین مزارع، قرارگاه فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، پایگاه های مقاومت بسیج، گلزار شهدا، باغ موزه ها و آثار دفاع مقدس. 2 درصد برای آسفالت پایگاه های شکاری و پادگان های نظامی و مجتمع های مسکونی نظامی و اداری با تایید ستاد کل ارتش جمهوری اسلامی ایران.

6- وزارت صنعت، معدن و تجارت (سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران) جهت آسفالت معابر و معابر دسترسی شهرها و نواحی صنعتی. یک درصد

هزینه تبدیل مواد اولیه قیر (واکیوم باتوم) به قیر یا پوشش زمین (مالچ) با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 20 درصد وزنی محاسبه می شود.

آسفالت راه های روستایی هر روستا تا سقف (2500) تن آسفالت از تشریفات مناقصه مستثنی است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می تواند تا 70 درصد آسفالت روستاها را پاکسازی کند.

پس از ابلاغ این قانون، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند قیر مورد نیاز را در حدود سهمیه تعیین‌شده از طریق شرکت‌های قیر تأمین و پس از تخصیص از وزارت راه و شهرسازی با شرکت‌های قیر به توافق برسند.

وزارت نفت موظف است بین خود و خزانه داری کل کشور تسویه حساب کند. دستگاه های اجرایی موضوع این بند موظفند ظرف مدت یک ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به بازخرید قرارداد و اعلام مشارکت به استان ها اقدام کنند.

وزارتخانه های نفت و راهداری و شهرسازی و دستگاه های اجرایی ذیربط موظفند هر سه ماه یکبار کتباً به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و عمران انرژی ارائه و مصوبات شورای اسلامی و امور داخلی کشور را به دولت ارسال کنند. دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور.

دیوان محاسبات کشور موظف است بر حسن اجرای این بند نظارت و گزارش های نظارتی خود را در خصوص عملکرد به موقع دستگاه ها به ویژه مسئولان ذی ربط سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه های امور اقتصادی و خزانه داری، نفت به مجلس ارائه کند. و وزارت راه و شهرسازی. معرفی متخلفین جهت تعقیب قضایی

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40405

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.