• امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024
2

تحقق شعار سال با مشارکت شهروندان و جهادگران در حوزه بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی

  • کد خبر : 38660
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱
تحقق شعار سال با مشارکت شهروندان و جهادگران در حوزه بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی

به گزارش اخبار اقتصادی به نقل از وزارت راه و شهرسازی چهارشنبه 21 اردیبهشت نشست خبری اولین نشست گروه های مردمی و جهادی (بازآفرینی شهری، مسکن و راه روستایی) با حضور بسیج مصطفین با حضور محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرکل راه و شهرسازی . از شرکت نوسازی شهری ایران و سردار ابوالفضل طهماسبی معاون بسیج سازندگی وزارت راه و شهرسازی.

محمد آیینی معاون وزیر و مدیرکل شرکت نوسازی شهری ایران در این نشست از برگزاری اولین نشست گروه های مردمی و جهادی با حضور بسیج مصطفین، شرکت نوسازی شهری، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن و راهداری خبر داد. سازمان در 16 می. و 17 ساله گفت: علیرغم همه تلاش ها بیش از 70 درصد از مردم ساکن در بافت های فرسوده انگیزه و حقوق خود را نمی دانند و ما در این بخش با سه چالش مواجه هستیم: کمبود توان مالی ساکنان این مناطق برای استهلاک. تسهیلات، توسعه دهندگان را تشویق به سرمایه گذاری و توجیه مالکان برای مشارکت با سرمایه گذاران می کنیم.

وی با بیان اینکه حل چالش ها نیازمند یک حلقه میانی است که طرفین به آن اعتماد کنند، گفت: در حالی که در این وزارتخانه در گام نخست با همکاری بسیج مدنظر وزیر راه و شهرسازی در حوزه بازآفرینی شهری است. مصطفین، بافت های فرسوده را نوسازی می کنیم. با 428 حلقه مرکزی می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برنامه های این همایش دو روزه، دوره های آموزشی نحوه مذاکره با مردم، تشریح حقوق عمومی، مطالبه گری، تسهیلات بانکی، معرفی مشوق های سرمایه گذاری، نشست های ویژه برای توجیه اعتماد مالکان. سرمایه گذاران، دیدار با همسایگان در حوزه بازآفرینی و همچنین نشست با گروه های مردمی برای کمک به ساخت مسکن و ارائه خدمات روبنایی و زیربنایی و همچنین نشست های مربوط به راه های روستایی را برشمرد.

عیانی در ادامه تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم نگاه به ماه در حوزه بازآفرینی نگاه مردم بوده و نوسازی مسکن باید توسط مردم، سازندگان بخش خصوصی، تعاونی ها و جهادگران انجام شود. گروه ها. . نظارت توسط دولت و اعضای سازمان نظام مهندسی انجام می شود.

وی افزود: 2 میلیون و 700 هزار بافت فرسوده و غیر موثر در بافت های فرسوده وجود دارد که در 690 شهر شامل 167 هزار هکتار، 6 هزار محله و 300 هزار کوچه، زندگی 10 میلیون نفر را به خطر انداخته است. بنابراین، تجدید یک اولویت است. زیرا جان انسان ها در خطر است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: وزیر راه و شهرسازی روند مردمی سازی این وزارتخانه را مدنظر قرار داده و از ابتدای دولت سیزدهم تمرکز ما بر حوزه بازآفرینی عمومی بوده و همه به این میزان بوده است. . اعم از سرمایه، زمین و حتی ساخت و ساز. و نظارت بر آن افراد.

عیانی خاطرنشان کرد: 234 شهر بسته های تشویقی شهرسازی خود را تدوین و اجرا می کنند و 546 شهر بسته های تشویقی را اجرا می کنند. در سال 1402 رکورد صدور پروانه ساختمانی در بافت های مخروبه شکسته شد که اکثریت آن به دلیل صدور پروانه ساختمانی بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: سازه های فرسوده بهترین مکان برای اعتلای معماری ایرانی اسلامی است. انشاالله تا پایان سال به 120 هزار نقطه بازآفرینی شهری با شاخص های معماری ایرانی اسلامی خواهیم رسید.

وی با بیان اینکه بازآفرینی شهری یکی از بخش های پیشرو در نهضت ملی مسکن است، افزود: تاکنون به 266 هزار واحد رسیده ایم و تا پایان سال به 400 هزار واحد خواهیم رسید. البته امیدواریم با حضور نیروهای جهادی از این رقم فراتر رفته و رکورد دولت های پس از انقلاب را بشکنیم.

سردار ابوالفضل طهماسبی جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور اظهار داشت: در سال 1402 بیش از 12 هزار خانه در حوزه مرمت و تکمیل واحدهای مسکونی برای اقشار آسیب پذیر و بهره برداران کمیته امداد و بهزیستی احداث کردیم. 1638 روستا را آبرسانی کردیم و این کار ادامه دارد. همچنین 1700 کیلومتر راه کشاورزی روستایی آسفالت شد. در حوزه آبخیزداری 834 طرح اجرا شد.

وی خاطرنشان کرد: در روز اول نشستی با حضور کارشناسان وزارت راه و شهرسازی، شرکت نوسازی شهری ایران، شرکت عمران شهرهای جدید، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان حمل و نقل جاده ای و تفاهم نامه همکاری بین مرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و چندین تفاهم نامه با شعب این وزارتخانه امضا می شود. اداره راه و شهرسازی.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=38660

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.