• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

بهره‌ برداری از فاز 11 پارس جنوبی به سال آینده موکول شد

  • کد خبر : 1316
  • ۰۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
بهره‌ برداری از فاز 11 پارس جنوبی به سال آینده موکول شد

به گزارش اخبار اقتصادی، فاز 11 پارس جنوبی تنها فاز توسعه نیافته میدان مشترک پارس جنوبی است که مرزی ترین فاز و یکی از مهمترین فازهای این میدان مشترک به شمار می رود که در دو دهه اخیر در دولت های مختلف توسعه آن بارها به تعویق افتاد.

در دولت سیزدهم با تمرکز بر تولید این فاز، اقداماتی از جمله انتقال سکوی دریایی از فاز 12 پارس جنوبی و انتقال آن به محل فاز 11 پارس جنوبی و حفر چاه های تولیدی در این فاز انجام شد. قرار بود زمستان امسال شاهد شروع زودهنگام تولید گاز باشیم. از این فاز به 11 میلیون مترمکعب در روز رسید که به اوایل سال آینده موکول شد.

جواد اوجی وزیر نفت در نشست مشترک با رئیس و مدیران دیوان محاسبات کشور تاکید کرد: مهمترین فاز پارس جنوبی، طرح توسعه فاز یازدهم این میدان مشترک گازی است که تنها روی کاغذ تصمیم گیری شد. در 20 سال گذشته وی ادامه داد: بلافاصله پس از آغاز به کار در دولت سیزدهم، با پذیرش ریسک کارهای پیچیده و ناتمام، اقدامات لازم برای انتقال سکوی C 12 به موقعیت B 11 انجام شد، پیش بینی می شود این فاز به بهره برداری برسد. اوایل سال آینده.”

به گفته وزیر نفت، امید است فاز مرزی و مهم میدان مشترک 11 پارس جنوبی که توسعه آن سال ها به دلیل سوء نیت شرکت توتال فرانسه و CNPC چین به تعویق افتاده بود، در سال آینده توسط متخصصان ایرانی تولید شود. .

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1316

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.