• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

بعد از رکوردشکنی: طلا در مرحله تثبیت

  • کد خبر : 43206
  • ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۳
بعد از رکوردشکنی: طلا در مرحله تثبیت

اکوایران: پس از توقف روند نزولی شاخص دلار، قیمت طلا کاهش یافت. فلز زرد در روز سه شنبه به بالاترین سطح قیمتی خود رسید.

اخبار اقتصادی، در حالی که سرمایه گذاران در انتظار صورتجلسه آخرین نشست سیاست گذاری فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره هستند، قیمت طلا روز چهارشنبه (31 اوت) با توقف روند نزولی دلار کاهش یافت.

به گزارش رویترز، در ساعت 17:13 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با نیم درصد کاهش به 2501 دلار در هر اونس رسید، این در حالی است که فلز زرد روز سه شنبه به رکورد جدید 2531 دلار در هر اونس رسید. معاملات آتی طلا با 0.4 درصد کاهش به 2539 دلار رسید.

شاخص دلار پس از رسیدن به پایین ترین سطح هفت ماهه خود در برابر رقبای خود تثبیت شد. این باعث شد طلا برای دارندگان ارزهای دیگر جذابیت کمتری داشته باشد.

Jim Wyckoff، تحلیلگر ارشد کیتکو متالز گفت: «ما فقط شاهد یک وقفه هستیم زیرا فشار ملایمی برای کسب سود از سوی معامله گران معاملات آتی کوتاه مدت وجود دارد، زیرا بازار در انتظار صورتجلسه آخرین جلسه سیاست گذاری فدرال رزرو است. یک عنصر اصلی نزولی برای بازار طلا، افزایش اخیر در بازار سهام است که می تواند رشد فلز گرانبها را محدود کند.

سرمایه گذاران به دقت صورتجلسه سیاست پولی فدرال رزرو در ماه ژوئیه را که قرار است اواخر امروز منتشر شود، زیر نظر دارند. همچنین نظرات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول در روز جمعه بسیار مورد انتظار است.

داده های اخیر نشان می دهد که روند تعدیل تورم در ایالات متحده ادامه دارد. رویدادی که احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تقویت کرده است. کاهش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می دهد.

در همین حال، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز سه‌شنبه گفت که در مورد هرگونه تغییر در سیاست بانک مرکزی محتاط است زیرا معتقد است خطرات صعودی برای تورم همچنان وجود دارد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43206

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.