• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

بررسی شکایات مردم از قیمت خودروهای ثبت نام شده در جلسه رانندگی مسابقه

  • کد خبر : 24014
  • ۰۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
بررسی شکایات مردم از قیمت خودروهای ثبت نام شده در جلسه رانندگی مسابقه

به گزارش اخبار اقتصادی، شورای رقابت در جلسه پانصد و نود و هشت (598) امروز خود تصمیم گرفت به شکایات مردم از خودرو رسیدگی کند.

در این شکایات عده ای با قیمت گذاری محصولات ثبت نامی مخالفت کرده و خواستار احقاق حق خود شدند. شورای رقابت با وارد کردن این شماره مشکلات را بررسی کنید.

همچنین در دستور کار جلسه امروز شورای رقابت، بازنگری در دستورالعمل تعیین تعرفه خدمات لکوموتیو نیز ذکر شده است، موضوعی که اعضای آن نیز در حال بررسی هستند.

از انتشار قیمت خودرو خودداری شد.

در هفته های اخیر اخبار مختلفی در خصوص انتشار قیمت خودرو منتشر شده است که موجب نگرانی خریداران خودرو در خصوص سامانه یکپارچه شده است. در همین راستا، توکلی، رئیس روابط عمومی شورای رقابت ضمن تصریح بر اینکه بر اساس قانون و بر اساس بخشنامه 543 گانه شورای رقابت، این شورا متولی تعیین دستورالعمل قیمت خودرو است، افزود: این موضوع هنوز تغییری نکرده است و طبق قانون شورای رقابت این وظیفه قبلاً انجام شده است.

وی با اعلام اینکه امروز ادعای آزادسازی قیمت خودرو از سوی افرادی مطرح می شود که نتایج منفی مطالبات خود را در دوره های گذشته مشاهده کرده اند، افزود: شاهد حذف شورای رقابت از روند قیمت گذاری خودرو در دوره های قبل بودیم. در دو سال گذشته اگر این راه حل معقول و منطقی بود، چرا شورای رقابت در بهمن ماه سال گذشته دوباره وارد این عرصه شد؟

مدیر روابط عمومی شورای رقابت تصریح کرد: در آن زمان حتی خودروسازان با تشکیل جلساتی در شورای رقابت خواستار ورود این شورا در تعیین قیمت شدند که نشان می دهد سازوکار تعیین قیمت قیمت خودرو درست بوده است. .

توکلی با بیان اینکه «بازار خودرو از بهمن ماه سال گذشته به ثبات قیمت رسیده است»، اظهار کرد: در شرایط فعلی برخی با اظهارنظرهای نادرست می خواهند در بازار التهاب ایجاد کنند. باید در نظر داشت که بازار خودرو بازار خاصی است که به دلیل تحریم ها و فشارهای اقتصادی قابل مقایسه با سایر کشورها نیست و نمی توان آن را نسخه منحصر به فرد آن دانست. امروز تولید به اندازه کافی است و سازمان حمایت نیز سود عادلانه ای را برای خودروسازان در نظر گرفته است که بر همین اساس محصولات خود را نیز به فروش می رسانند.

تسنیم

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=24014

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.