• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

برخی سعی می کنند رانندگان ایرانی را متقاعد به مهاجرت کنند

  • کد خبر : 28178
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۱
برخی سعی می کنند رانندگان ایرانی را متقاعد به مهاجرت کنند

به گزارش اخبار اقتصادی، محمد رضوانی فر، معاون وزیر اقتصاد و مدیرکل گمرک وی در خصوص تلاش گمرک برای تسهیل در ترانزیت کالا گفت: در جریان بازدید هیات گمرک جمهوری اسلامی ایران از مقر اروپایی سازمان ملل متحد، جلساتی با رئیس سازمان IRU برگزار شد که متولی اصلی حمل و نقل جاده ای بین المللی، برای توسعه تعاملات ترانزیتی کشورمان و ارتباط سامانه گمرک جمهوری اسلامی ایران با سازمان بین المللی ترانزیت و مشارکت آن در حل مسائل و مشکلات ما با کشورهای همسایه در حوزه تعاملات گمرکی برگزار و تصمیم گیری شد تا با مشارکت آنها این مشکلات در اسرع وقت حل شود.

وی افزود: حضور گمرک جمهوری اسلامی ایران در هشتاد و یکمین اجلاس اداری کنوانسیون تایر در ژنو سوئیس بسیار ارزشمند بود و در این جلسه به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران سخنرانی کردم. این سخنرانی توسط سازمان ملل منتشر شد که نشان از اهمیت مواضع کشورمان در امور گمرکی داشت.

رضوانی فر افزود: در این سفر مشکلات ایران در حوزه ترانزیت، گمرک و حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفت. زمانی که ایران به دلیل تحریم ها با مشکلات صادرات و واردات مواجه شد. این مشکلات باعث ایجاد اختلال در روابط ما با طرف اروپایی شد.

وی ادامه داد: اکنون 75 درصد صادرات و واردات ما با کشورهای عراق، هند، چین، امارات و ترکیه است و اروپایی ها به دلیل تحریم ها از مبادی وارداتی و صادراتی ما فاصله گرفته اند و تنها ضرورت آنهاست. و اصرار برای ماندن ایران است. در حوزه ترانزیت است که اگر رفتار و برنامه ریزی دقیق، صحیح و کافی نداشته باشیم از کریدورهای بین المللی خارج می شویم.

معاون وزیر اقتصاد درباره دستاوردهای سفر هیئت گمرکی ایران در نشست اداری کنوانسیون تایر در ژنو سوئیس نیز اظهار داشت: هیات گمرک ایران در این نشست به توافقات متعددی دست یافتند. ابتدا به منظور افزایش حجم مبادلات ترانزیتی، با توجه به تضمین محموله های ترانزیتی عبوری از ایران، با همکاری اتاق بازرگانی تصمیماتی برای رفع این موانع و به حداقل رساندن مشکلات اتخاذ شد.

وی ادامه داد: در ارتباط سیستم داخلی با سیستم سایر کشورها برای کاهش تاخیر در مبادی خروجی و ورودی مشکل داشتیم، به همین دلیل مقرر شد سازمان بین المللی حمل و نقل جاده ای یک تیم فنی برای رفع این مشکل اعزام کند. .

رضوانی فر گفت: از سوی دیگر بر اساس توافقاتی که بر اساس کنوانسیون های بین المللی وجود دارد، زمانی که کشورهای همسایه به تعهدات خود در این کنوانسیون ها عمل نمی کنند، باید این قوانین را اجرا کنند. به عنوان مثال در مرز بازرگان در ترکیه و یا در مرز جمهوری آذربایجان در آستارا که بعضاً پذیرش خودروهای ترانزیتی و محموله های صادراتی ما به دلیل رقابت و منافع تجاری با مشکل مواجه می شود، تصمیم بر این شد که این مشکلات با ورود این سازمان

رئیس کل گمرک تصریح کرد: در حال حاضر در بند (ج) تبصره 30 حکم ثابت بین 24 هزار تا 25 هزار کامیون کمتر از سه سال برای ترانزیت کالا وارد کشور شده است اما کشورهای همسایه به آنها روادید نمی دهند. رانندگان ایرانی به چندین دلیل. به عنوان مثال در 6 ماه گذشته تنها به 80 راننده روادید اعطا شد و در این مورد جلساتی با وزارت امور خارجه برای حل این مشکلات داشتیم.

رضوانی فر همچنین خاطرنشان کرد: متاسفانه کشورهای همسایه در تلاش هستند تا رانندگان ایرانی را متقاعد به مهاجرت کنند. زیرا با توجه به مشکلات رانندگی ترانزیتی و کمبود این نیرو در این کشورها و همچنین انگیزه و جوانی رانندگان ایرانی، این افراد را به مهاجرت و اقامت تشویق می کنند و جلسه مشترکی در این خصوص برگزار شد. مسائل وی تاکید کرد: آبان ماه آینده رئیس سازمان جهانی حمل و نقل به دعوت ایران به کشورمان سفر خواهد کرد و گمرک جمهوری اسلامی ایران از وی پذیرایی خواهد کرد. رضوانی فر ادامه داد: نشست و تفاهم نامه مشترک ایران و جمهوری آذربایجان برای تسهیل ترانزیت ریلی با حضور رئیس سازمان حمل و نقل بین المللی و رئیس گمرک جمهوری آذربایجان امضا می شود.

رئیس کل گمرک ایران افزود: همچنین مقرر شد سازمان بین المللی حمل و نقل جاده ای تفاهم نامه ای با ایران برای کمک فنی و فناوری به گمرک ایران از مبادی خود امضا کند و همه این موارد باعث افزایش ترافیک می شود و حذف نمی شود. ایران. گمرک جمهوری اسلامی ایران از طریق ترانزیت های بین المللی است که با تمام توان اهداف را در این بخش دنبال می کند و محقق می کند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=28178

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.