• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
2

برای خرید هواپیمای کار باید گروهی از تحریم ها را غنی کنیم.

  • کد خبر : 41009
  • ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۷
برای خرید هواپیمای کار باید گروهی از تحریم ها را غنی کنیم.

به گزارش اخبار اقتصادی، علیرضا منظری، نماینده سابق ایران در ایکائو درباره روند خرید هواپیما در دولت سیزدهم گفت: ده ها فروند هواپیما وارد ناوگان هوایی کشور می شود تا عدم تعادل عرضه و تقاضا در این بازار برطرف شود. وزیر راه و شهرسازی به اظهارات چند ماه پیش درباره کاهش جریمه خرید هواپیما گفت: چند ماه از تاریخ اظهارات وزیر می گذرد.

ایلنا به نقل از منظری ادامه داد: در شرایط فعلی بحث کاهش تحریم ها برای خرید هواپیما اصلا صحت ندارد و تحریم ها همچنان شدید است و حتی اجازه فروش هواپیما به ایران را نمی دهد.

نماینده سابق ایران در ایکائو تاکید کرد: باید مشتی ناقض تحریم را غنی کنیم تا بتوانیم یک هواپیمای کار بخریم و به ناوگان هوایی کشورمان اضافه کنیم.

منظری با بیان اینکه خرید هواپیما با بیش از 5 واسطه انجام می شود، گفت: قیمت هواپیمای خریداری شده بین 30 تا 40 درصد گرانتر از قیمت های موجود در بازار است اما مهم ترین مشکل این است که نداریم. امکان خرید یک هواپیمای خوب و از طریق همین واسطه ها هواپیماهای چند ساله وارد کشور می شود.

وی با اشاره به سن هواپیماهایی که در 3 سال گذشته وارد کشور شده اند، افزود: تعداد هواپیماهایی که وارد چرخه پرواز شده اند بین 20 تا 25 سال بوده است، اما برخی از هواپیماهای قدیمی وارد ناوگان هوایی کشورمان شده اند که فقط به عنوان انبار قطعات یدکی مورد استفاده قرار می گیرند و نباید وارد شبکه پروازی شوند اما پس از ورود به کشور فقط قطعات یدکی آنها برای تامین قطعات هواپیماهای زمینی استفاده می شود و برخی از این هواپیماها وارد کشورمان شده است. ناوگان در این چند سال

خبرآنلاین

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41009

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.