• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
8

با هدف تولید 3 میلیون خودرو در برنامه هفتم توسعه

  • کد خبر : 23690
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱
با هدف تولید 3 میلیون خودرو در برنامه هفتم توسعه

به گزارش اخبار اقتصادی، روح خدا با اشاره به مصوبات امروز کمیسیون تلفیق لایحه قانون برنامه هفتم توسعه وی در خصوص صنعت گفت: در جلسه امروز فصل 10 این لایحه که مربوط به صنعت، معدن و رشد تولید است بررسی شد و مواد 47 و 48 لایحه قانون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم در مونتاژ وی با اشاره به اینکه در ماده 47 این برنامه اهداف کمی در حوزه صنعت و معدن مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: در این مقاله با رعایت لایحه پیشنهادی دولت، سایر مواد مرتبط با فولاد، مس، آلومینیوم، زغال سنگ را نیز لحاظ می کنیم. ، سرب، روی، طلا و خودرو.

ایزدخواه یکی از موضوعات را تولید 3 میلیون دستگاه خودروی تجاری و سواری تا پایان برنامه هفتم عنوان کرد که به این معناست که در سال پایانی برنامه، تولید خودرو به 3 میلیون خودرو رسید، افزود: با توجه به اینکه مشکل خودروهای فرسوده در کشور داریم، یکی دیگر از اهداف تعیین شده در جلسه امروز اسقاط سالانه 500 هزار خودرو تا پایان برنامه هفتم توسعه بود. با وجود چهار قانون اسقاط اجباری خودرو، متاسفانه زنجیره اسقاط خودرو در حال حاضر راکد است.

وی تاکید کرد: در برنامه هفتم همچنین مصوب شد که یک و نیم میلیون دستگاه خودروی برقی شخصی وارد شبکه حمل و نقل کشور شود و تولید ملی ماشین آلات صنعتی سالانه 250 میلیون دلار و صادرات قطعات و لوازم یدکی خودرو افزایش یابد. به 20 قطعه می رسد. درصد تولید ملی رسیده است.

رئیس کمیته صنعت کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم با اشاره به اینکه اولویت دادن به مس در زنجیره معادن یکی دیگر از مصوبات امروز کمیسیون بود، گفت: در بند الف ماده 48 که به پروژه های بزرگ، راهبردی و محرک کشور اشاره دارد، اقدامات لازم برای کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب در بخش ریلی و دریایی، قطار سریع السیر در مسیر با تعداد مسافر بالا تصویب شد. از جمله تهران – مشهد، انتقال حداکثری از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه امام خمینی و ایجاد شهر فرودگاهی در این فرودگاه، توسعه سواحل و شهرهای ساحلی مکران، مهار تخته آبی و توسعه مرزی مراکز تولیدی و تجاری.

ایزدخواه با اشاره به مصوبه مهم امروز کمیسیون تلفیق افزود: بر اساس این مصوبه به واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی اجازه سرمایه گذاری در تامین برق، گاز و آب داده شد و دولت موظف شد محدودیت زمانی و مکانی برای آن ایجاد نکند. آنها را تامین آب، برق و گاز صرفه جویی یا تولید شده بدون محدودیت زمانی و مکانی به واحدهای فوق الذکر.

ایرنا

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=23690

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.