• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
7

با راه اندازی این بزرگراه 100 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود

  • کد خبر : 26456
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۳
با راه اندازی این بزرگراه 100 میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و ترویج گفت: خط کشی در کل مسیر 212 کیلومتری و اثاثیه جاده. بزرگراه شیراز – اصفهان آماده و نصب شده است. علاوه بر این، برای اولین بار بهره برداری از طولانی ترین مسیر بزرگراهی کشور مطابق با بالاترین استانداردهای ایمنی موجود انجام می شود.

وی ارزش روزانه این پروژه را بیش از 25 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: استفاده از این طرح علاوه بر افزایش ایمنی و کاهش زمان سفر مطابق با استانداردهای جهانی، باعث کاهش 100 میلیون لیتری سوخت در سال می شود. که معادل مصرف حداقل یک روز کل کشور است.

یکی دیگر از دستاوردهای دولت مردمی اتصال بزرگراهی دو مرکز فرهنگی و گردشگری کشور را برشمرد و افزود: استفاده از این بزرگراه توسعه حمل ونقل در جنوب کشور به ویژه استان های هرمزگان و بوشهر محسوب می شود. در آینده کریدور بزرگراه تهران تکمیل و تا بنادر جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در تشریح آخرین وضعیت اجرای قطعه 7 این بزرگراه افزود: خوشبختانه عملیات اجرایی این قطعه با پیشرفت فیزیکی 75 درصدی در حال انجام است و برای بهره برداری از با سرمایه گذاری های انجام شده در این بزرگراه ابتدا 6 قطعه اول به طول 212 کیلومتر به بهره برداری می رسد و با برنامه ریزی انجام شده طی 7 ماه آینده عملیات اجرایی این قطعه تکمیل و بزرگراه متصل می شود. به شهر شیراز

خادمی اعلام کرد: تلاش می شود همزمان با بهره برداری از بزرگراه حدفاصل اصفهان به سمت ایزد واشات از 9 کیلومتر اول قطعه هفت باند ایجاد شود.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=26456

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.