• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
4

بازگشت قرعه کشی ثبت نام خودرو!

  • کد خبر : 39095
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۷
بازگشت قرعه کشی ثبت نام خودرو!

در حالی که با راه اندازی سامانه یکپارچه خودرو، مشکلات ثبت نام متقاضیان برطرف و قرعه کشی ثبت نام حذف شد، پس از کنار گذاشتن سامانه توسط وزارت حراست، خودروها به رانندگان خودرو فروخته می شوند و یا با کرایه در پیشنهاد خودرو جدید توزیع می شوند. تولید کنندگان

به گزارش فارس، در نبود سیستم یکپارچه و تضعیف عمدی آن، مونتاژکنندگان اخیرا رویه جدیدی را در عرضه خودرو اتخاذ کرده اند.

مونتاژکاران در پیشنهاد جدید مونتاژکاران خودرو را به دست فروشندگان و دلالان خودرو می رسانند و آنها با قیمتی بالاتر از مصوبه به مردم می فروشند.

یا به شکلی مشابه قرعه کشی خودرو در دوران قبل از سیستم یکپارچه، مونتاژکار اعلام می کند که از تاریخ معینی شروع به فروش خودروی خود می کند، اما در همان دقایق اولیه فروش کامل شده و فروش مونتاژکننده قطع می شود. بلافاصله. مستقیما.

به عنوان مثال طبق اعلام قبلی شرکت کرمان موتور قرار بود فروش خودروی «KMC A5» از روز شنبه 3 اردیبهشت ماه با قیمت کارخانه 1.286 میلیون و 500 هزار تومان در سایت فروش کرمان موتور آغاز شود.

اما با ورود متقاضیان خرید این خودرو به سایت کرمان موتور، مراحل ثبت نام با پیغام «خطا رخ داده» متوقف می شود.

ثبت نام خودرو 10 دقیقه پس از شروع ثبت نام قطع شد

پیگیری های خبرنگار فارس از چند نماینده کرمان موتور در تهران نشان می دهد که بسیاری از متقاضیان این خودرو در همان ساعات اولیه ثبت نام به نمایندگی ها مراجعه کرده اند اما موفق به ثبت نام نشده اند. از طریق اینترنت شخصی در اواسط مراحل ثبت نام، نتوانستند ثبت نام را ادامه دهند و پیغام خطایی در گزارش اطلاعات پیدا کردند.

چند تن از کارشناسان نمایندگی های مجاز کرمان موتور در پاسخ به خبرنگار فارس در این خصوص اعلام کردند که در دقایق ابتدایی افتتاح سایت فروش موفق به ثبت نام هایی شدیم اما پس از گذشت 10 دقیقه دیگر امکان پذیر نشد. امکان ثبت نام وجود دارد. و بسیاری از متقاضیان منتظر ثبت نام هستند.

یکی از کارشناسان نمایندگی مجاز کرمان موتور به خبرنگار فارس گفت: از تعداد خودروهای ثبت نامی اطلاعی نداریم. سایت فروش مشکل دارد و خودروساز مسئولیتی ندارد. اما با توجه به تجربیات قبلی به نظر می رسد ثبت نام کامل شده و سایر متقاضیان نمی توانند ثبت نام کنند.

مدیر فروش یکی دیگر از نمایندگی های کرمان موتور در پاسخ به سوال فارس گفت: فروش خودرو در سیستم یکپارچه بهتر نیست؟ وی گفت: برای ما سیستم یکپارچه بهتر بود، برای مردم هم خوب بود، چون بدون دغدغه و نگرانی ثبت نام کردند، اما متاسفانه ظاهرا سامانه یکپارچه دیگر فعال نیست.

فقط رانندگان می توانند ثبت نام کنند؟

پس از صدور کیفرخواست برای سیدرضا فاطمی امین در شورای اسلامی و خروج از وزارت صمت، عباس علی آبادی سکاندار وزارت صمت شد.

علی آبادی به عنوان سیاستگذار جدید این وزارتخانه پس از خروج فاطمی امین از طرح عرضه خودرو در سامانه یکپارچه استقبال نکرد و عرضه خودرو بر اساس سیاست های جدید وزارت صمت و یکپارچه شکل گرفت. سیستم خودرو به تدریج رها شد.

علی آبادی اعتقاد چندانی به سیستم یکپارچه و حتی نرخ عوارض خودروها نداشت (و این در این بازار انحصاری هم نیست).

در واقع در دوران تصدی فاطمی امین در وزارت حراست، برای رفع مشکلات ثبت نام خودرو و پرهیز از اجاره و فراهم کردن امکان ثبت نام برای تمامی متقاضیان خودرو، سامانه یکپارچه خودرو طراحی و مقرر شد تمامی خودروسازان عرضه کنند. خودروها در این سیستم و بر اساس سیاست ها به یکباره عرضه می شد. از این رو متقاضیان در این سامانه ثبت نام و بر اساس ظرفیت خودروساز، تمامی متقاضیان در نوبت تحویل خودرو قرار گرفتند.

پیش از ایجاد سامانه یکپارچه و عرضه تک خودروسازان در این سامانه، خودروسازان به صورت مستقل اقدام به عرضه خودرو می کردند، اما یکی از مشکلات اصلی خریداران خودرو این بود که در همان ساعات اولیه ثبت نام، سایت فروش خودروسازان بسته شد. با ادعای تکمیل ظرفیت ثبت نام و به همین دلیل تنها چند نفر که گاهاً گفته می شد راننده یا مسابقه دهنده هستند توانستند ثبت نام کنند.

چرا علی آبادی سیستم یکپارچه خودرو را کنار گذاشت؟

از این رو اگرچه در دوره قبلی وزارت امنیت به ریاست فاطمی امین تلاش می شد تا با استفاده از سامانه یکپارچه خودرویی مشکلاتی از این دست حل شود، اما سیاست گذار فعلی وزارت امنیت به کارکردهای این وزارتخانه اعتقادی نداشت. سیستم یکپارچه، بنابراین این سیستم رها شد.

عباس علی آبادی در این خصوص گفت: وزارت صمت سیاست گذار است نه مجری، هدف مسئولان آن زمان کاهش تقلب در خرید و فروش خودرو و ایجاد نظارت حداکثری بر عرضه خودرو بود، اما بیایید به سمت و سویی. از بین بردن نگرانی برای خودرو و خود مردم در کنار سازنده هستند.

با اعتقاد وزیر صمت مبنی بر اینکه مردم باید در کنار خودروساز باشند، اکنون نیز مانند گذشته خودروساز به صورت مستقل و در نتیجه با شرایط انحصاری عرضه خودرو اقدام به عرضه خودرو کرده است. می بینیم که خودروسازی مانند کرمان موتور در حال فروش خودرو است اما دقایقی قبل از ثبت نام امکان ثبت نام به پایان می رسد و مشخص نیست که خودرو متعلق به کیست.

این در حالی است که طبق وعده قبلی وزیر حریم خصوصی افرادی که اسامی آنها در دور دوم سامانه یکپارچه اعلام نشده و تعیین تکلیف نشده اند، امکان ثبت نام در دوره های بعدی سامانه یکپارچه را خواهند داشت. . با اولویت، اما امروز با این شکل از عملکرد وزارت حریم خصوصی، سامانه جامع دیگر منسوخ شده است.

آیا امکان ثبت خودرو برای دارندگان پلاک فعال وجود دارد؟

امروزه پس از کنار گذاشتن سیستم یکپارچه خودرو (هرچند انتقاداتی به این سیستم وارد شده است)، در تامین خودرو عقب‌نشینی کرده‌ایم و شاهد مشکلاتی مانند سال 1401 در تامین خودرو هستیم، مشکلاتی که با تلاش فراوان برطرف شد. تا ابتدای دولت سیزدهم

عدم امکان ثبت نام متقاضیان جدید در دفاتر ثبت نام جدید خودروسازان و عرضه خودرو به حمل ونقل از درب پشتی کارخانه نمونه ای از مشکلاتی است که قبل از ایجاد سامانه واحد ثبت نام وجود داشت.

نکته جالب دیگر این است که در اطلاعیه جدید ثبت نام کرمان موتور هیچ اشاره ای به عدم ثبت نام مالکان خودروهای فعال پلاک نشده است.

برخی از بینندگان فارس می گویند اگر مسئولان وزارت حراست حاضر به اجرای سیاست های قبلی این وزارتخانه در بحث تامین خودرو نیستند، حداقل باید رغبتی برای حل مشکلات مردم و رفع این مشکل ثبت نام خودرو برای متقاضیان داشته باشند. که در اسرع وقت ماشین ندارند.

فرارو

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=39095

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.