• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

بازگشت غیرمنتظره بازارهای جهانی از بزرگترین آشفتگی سال 2024

  • کد خبر : 42740
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۲
بازگشت غیرمنتظره بازارهای جهانی از بزرگترین آشفتگی سال 2024

اکوایران: هفته پر فراز و نشیب بازارهای جهانی که با فروش اجباری گسترده همراه بود، در حالی به پایان رسید که بازارها روند صعودی پیدا کردند و زیان ها تا حدودی جبران شد.

اخبار اقتصادی، نزول بازار از زمانی آغاز شد که سهام شرکت‌های فناوری محبوب دوباره بازدهی خود را آغاز کردند و تقریباً تمام وال استریت به این نتیجه رسیدند که بیش از حد پیش رفته‌اند.

نزدیک به یک ماه پس از شوکی که این هفته به بازارها وارد شد و همه چیز از ارزهای بازارهای نوظهور گرفته تا سهام ژاپن را تحت تاثیر قرار داد، بسیاری از سرمایه گذاران نگران وضعیت اقتصاد امیدوارند که ثبات نسبی حاصل شده باشد.

یک واقعیت مهم در مورد افزایش آشفتگی بازار در سال 2024 میزان آن به دلیل زیاده روی معامله گران است. سفته بازانی که از تضعیف ین ژاپن سود می بردند از تجارت فرامرزی بیرون رانده شدند و شرکت هایی که ماه ها سود می کردند متحمل ضرر شدند.

به طور خلاصه، در حالی که ترس‌های اقتصادی باعث انفجار فروش در بازار سهام شد، زنجیره‌ای از اهرم‌ها باعث نوسانات بسیاری در بازار شد که سیگنال‌های نزولی بالقوه بازار سهام نزولی را مخدوش کرد. اما در حالی که بسیاری از بخش‌ها و طبقات دارایی هنوز به نگرانی‌های اقتصادی واکنش نشان نداده‌اند، یک شعار صعودی شنیده می‌شود: کاهش قیمت‌ها را بخرید.

برای سرمایه گذارانی که در برابر وسوسه فروش مقاومت می کنند، این شرایط می تواند قوی ترین پایه برای رشد بازار باشد. کسانی که جلوی ریزش بازارها را گرفتند در پایان هفته با نوسانات کمتری پاداش گرفتند.

حرکات وحشتناک موضوع بازارها در هفته گذشته بود، به خصوص در روز دوشنبه، زمانی که Topix ژاپن 12 درصد سقوط کرد، شاخص نوسانات Cboe طی چند ساعت 42 واحد افزایش یافت و S&P 500 در یک لحظه بیش از 4 درصد از دست داد. معامله گران جهانی که ماه ها از دارایی های ریسکی برای کسب سود استفاده می کردند، دچار وحشت شدند. انتشار آمار ضعیف مشاغل در ایالات متحده بسیاری را متقاعد کرد که فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره بیش از حد منتظر مانده است و آنها را وادار به فروش پس از اینکه بازدهی خزانه داری ایالات متحده به بالاترین سطح هفتگی خود از سال 2008 رسید، فروخت.

آنچه به ویژه برای سرمایه گذاران حرفه ای دشوار بود، متوقف کردن یک استراتژی محبوب بود که در آن پول قرض گرفته شده به ارز ژاپنی برای تامین مالی خرید دارایی های با بازده بالاتر در جاهای دیگر (به اصطلاح تجارت حمل و نقل) استفاده می شد، که در حالی که ین افزایش یافت، برای پنج هفته متوالی ضربه سختی خورد. مقدار پول مشکوک است. برآوردها از ده ها میلیارد تا تریلیون دلار متغیر است، اما کاهش این معاملات به ویژه در آسیا مشهود بود. بنابراین شاخص MSCI برای شروع هفته 6 درصد کاهش یافت.

کری تجارت

با این حال، نوسانات تقریباً به همان سرعتی که افزایش یافت کاهش یافت. پس از جهش در روز سه شنبه، S&P 500 بزرگترین رشد خود از سال 2022 را در روز پنجشنبه ثبت کرد و تقریباً بدون تغییر به پرتلاطم ترین هفته خود از سال 2022 پایان داد. بازده اوراق قرضه برای سه روز متوالی افزایش یافت و شاخص نوسانات VIX پس از صعود به بالای 65 به 20 کاهش یافت.

معکوس شدن بازار رایج است، اما همیشه قابل اعتماد نیست. با این حال، تا پایان هفته، این ایده مطرح شد که تنش‌ها در بازار بیشتر نشان‌دهنده یک فروش اجباری است که پتانسیل کاهش پس از یک مهلت کوتاه برای سرمایه‌گذاران را دارد، نه نشانه‌های قطعی از رکود در بازار. اقتصاد. در حالی که گزارشی حاکی از افزایش بیش از حد نگرانی ها در مورد بازار کار بود و وعده مقامات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره به کاهش نگرانی ها در مورد اقتصاد ایالات متحده کمک کرد، سهام روز پنجشنبه افزایش یافت.

بازارهای آتی با کاهش حدود 1 درصدی نرخ بهره تا پایان سال، از جمله کاهش احتمالی 0.25 درصدی در ماه آینده، قیمت گذاری می کنند. اگرچه آمارهای اشتغال جمعه گذشته کاهش رشد استخدام ها را نشان می دهد، اما نرخ ماهانه بالای 100000 نفر باقی مانده است و برخی کارشناسان افزایش نرخ بیکاری را به شرایط آب و هوایی نسبت می دهند.

آلفابت، آمازون و تسلا پس از نتایج ناامیدکننده شاهد سقوط سهام خود بودند. با این حال، چشم انداز آن تیره و تار است. از روز جمعه، تحلیلگران رشد درآمد S&P 500 را کمی بیش از 14 درصد در سال 2025 و 11.8 درصد در سال 2026 پیش بینی کرده بودند.

Max Ketner، استراتژیست ارشد HSBC Holdings Plc، گفت که سناریوی اصلی همچنان یک “فرود نرم” است و بازارهای سهام احتمالاً در ماه های آینده شاهد افزایش بیشتر خواهند بود. به نظر او، نگرانی بیش از حد در مورد سود وجود داشت، این یک واکنش بیش از حد به دارایی های ریسک بود.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42740

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.