• امروز : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
0

بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد

  • کد خبر : 44308
  • ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۹
بازار طلا و سکه با ریسک افزایش انس، حباب چاق کردند/ ریسک افزایش قیمت طلا، حباب سکه را چاق کرد

تا سه شنبه گفتند هر که دلار دارد طلا بفروشد و بخرد. روز چهارشنبه توصیه ها برعکس شد، چرا؟

اخبار جعلی بازار شلوغی داشت، بسیاری از کانال های خبری خبر دادند فردا جلسه مهمی در بانک مرکزی برگزار می شود. نیمی از اطلاعات واقعی و نیمی دیگر نادرست بود. از قبل مشخص شده بود که روز چهارشنبه جلسه مهمی برگزار می شود اما نه در بانک مرکزی ایران، بلکه در بانک مرکزی آمریکا. اما اخبار جعلی با بهره گیری از اخبار مهم جلسه بانک مرکزی به دنبال افزایش فالوور و در صورت امکان فضایی در بازار بود.

در این شرایط، همه بازارها به نشست مهم فدرال رزرو در ساعت 9:30 شب نگاه می کنند. در این جلسه، فدرال رزرو باید در مورد دو کاهش یا یک کاهش نرخ بهره تصمیم گیری کند. نکته جالب، بلاتکلیفی است که در این مورد در بازار شکل گرفته و نسبت به یک یا دو کاهش نرخ سود 50 به 50 است. به گفته تحلیلگران، اگر فدرال رزرو دو کاهش نرخ بهره را در دستور کار خود قرار دهد، ممکن است افزایش قیمت طلا را تقویت کند، اما در صورت کاهش یک مرحله ای نرخ بهره توسط فدرال رزرو، قیمت طلا تغییر خواهد کرد. . دور از سقف البته رشد بازار با دو کاهش نرخ بهره ایجاب می کند که سخنان پاول در مورد شرایط اقتصادی نشان دهنده عدم وجود رکود باشد. بازار پر نوسان طلا احتمالاً با انتشار اخبار فدرال رزرو ادامه خواهد داشت، تا زمانی که سخنرانی نهایی پاول مسیر رو به جلو را مشخص کند.

بازار داخلی طلا و ارز با توجه به فرارسیدن این جلسه مهم، بخشی از دو کاهش نرخ سود را ارزش گذاری کرد و رشد کرد و حباب آن رشد کرد. روز چهارشنبه قیمت ارز در کانال 44 میلیونی تثبیت شد و قیمت طلای مذاب سعی کرد وارد پله دوم کانال 16 میلیونی شود و بالای حمایت 16 میلیون و 170 هزار تومانی در نوسان بود.

قیمت ارز امامی که روز سه شنبه نتوانست نرخ ارز را در کانال 44 میلیونی تثبیت کند، روز چهارشنبه با مظنه مثبت از 250 هزار تومان به 44 میلیون و 200 هزار تومان آغاز شد. قیمت ارز در ابتدا 50 هزار تومان افزایش یافت و سپس با کاهش 44 میلیون و 100 هزار تومانی به فعالیت خود پایان داد. با این تثبیت قیمت سکه در کانال 44 میلیونی، حباب آن به 18 درصد افزایش یافت، یعنی هشت میلیون از قیمت سکه حباب است.

قیمت طلای مذاب که روز سه شنبه با انتشار خبر انفجار در لبنان از پله دوم کانال 16 میلیونی پشت سر گذاشته بود، روز چهارشنبه 16 میلیون و 180 هزار تومان آغاز شد. با احتساب بازگشایی قیمت بالای خط حمایتی 16 میلیون و 170 هزار تومانی، گارد بازار طلا صعودی تری داشت و سعی کرد وارد پله دوم کانال 16 میلیونی شود اما در این اقدام ناکام ماند. قیمت طلا در نهایت در 16 میلیون و 173 هزار تومان بسته شد. حباب طلای مذاب روز چهارشنبه رشد کرد و به 1 درصد رسید، یعنی تقریبا 180 هزار توکن با قیمت حباب طلای مذاب فاصله دارد.

قیمت دلار هرات نیز با افزایش صندوق جنگ از خط روز سه شنبه عقب تر بود و روز چهارشنبه با قیمت 59420 توکن باز شد و با روند نزولی درهم کاهش یافت. قیمت دلار هرات در نهایت روی 59 هزار و 100 تومان بسته شد.

قیمت درهم که 16 هزار و 300 تومان کاهش یافته بود، روز چهارشنبه با قیمت مثبت 50 تا 16 هزار و 320 تومان آغاز شد. قیمت درهم در ابتدا بین 16000 تا 300 تومان و 16000 تا 270 تومان در نوسان بود و در نهایت در قیمت 16000 تا 260 تومان به پایان رسید. حباب دلار درهم در روز چهارشنبه به بیش از 300 تومان رسید.

قیمت دلار در تهران مانند درهم و هرات با افزایش و کاهش دوباره بازگشایی شد. بازار ارز تهران از 59 هزار و 550 تومان آغاز شد و تا 59 هزار و 350 تومان کاهش یافت. در نهایت قیمت دلار تهران در این مرز باقی ماند و به 59 هزار و 400 تومان رسید.

تاجران بر این باورند که حرکت دلار هرات از قبل مشخص شده است و هم به خریدار و هم به فروشنده نان می دهد. روند قیمت دلار هرات بین 58 تا 900 تومان و 59 هزار تا 400 تومان است که نوسان سازها کم خرید و بالا می فروشند. اما این حرکت واضح تا پایان ادامه ندارد و تحلیلگران معتقدند که نوسانات قیمت در ماه اکتبر ادامه خواهد داشت.

از هفته گذشته که قیمت طلا به رکورد قیمتی رسید، همانطور که در برنامه های قبل گفته شد، فضای عجیبی برای خرید طلا شکل گرفته بود و حتی برخی مدعی شدند که باید دلار بفروشیم و طلا بخریم. روز چهارشنبه این وضعیت معکوس شد و برخی تحلیلگران گفتند که قیمت طلا به محدوده بحرانی رسیده است، بنابراین باید دلار فروخته و خرید کرد.

به گفته معامله گران فنی، کف حمایتی فعلی طلای مذاب 16 میلیون و 170 هزار تومان و مقاومت آن 16 میلیون و 350 هزار تومان است. اما جهتی که قیمت طی خواهد کرد به روند قیمت پس از جلسه مهم فدرال رزرو بستگی دارد. اگر انس گلد پس از این جلسه روند صعودی خود را آغاز کند، روند طلا و سکه نیز افزایش می یابد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44308

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.