• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

بازار سهام ژاپن بیشترین افت یک روزه خود را از سال 2020 تجربه کرد

  • کد خبر : 42388
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۱
بازار سهام ژاپن بیشترین افت یک روزه خود را از سال 2020 تجربه کرد

بازار سهام ژاپن برای دومین روز متوالی سقوط کرد زیرا انتظارات برای تشدید بیشتر سیاست های پولی در این کشور افزایش یافت و به فروش جهانی که به دنبال داده های ضعیف اقتصادی ایالات متحده و درآمدهای ضعیف شرکت ها بود، دامن زد.

اخبار اقتصادی، شاخص Topix ژاپن 5.7 درصد کاهش یافت، بزرگترین افت یک روزه از سال 2020. در همان زمان، ین به بالاترین سطح خود از ماه مارس رسید که بر اقتصاد اقتصاد محور ژاپن فشار وارد کرد. بازارهای سهام در سراسر آسیا، از کره جنوبی تا هنگ کنگ، با افت 8.7 درصدی، سازنده تراشه های هوش مصنوعی SK Hynix Inc.

به گزارش بلومبرگ، در همین حال، بازدهی خزانه‌داری در آسیا به روند صعودی خود ادامه داد، در حالی که بازده اوراق دو ساله حساس به سیاست به پایین‌ترین حد خود در 14 ماه گذشته رسید. این درحالی است که فعالان بازار احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر را بسیار بالا می دانند.

روند نزولی کلی پس از آن اتفاق افتاد که داده ها نشان داد که ادعاهای بیکاری هفتگی در ایالات متحده به بالاترین حد یک سال اخیر رسیده است، در حالی که تولید کاهش یافته است. از سوی دیگر، کاهش قیمت سهام شرکت های فناوری به دلیل چشم انداز سود ناامیدکننده یا نتایج شرکت های صنعتی بزرگ مانند Intel Corp و Amazon.com Inc باعث شد تا جو حاکم بر بازارهای سهام جهانی بدتر شود. در حال حاضر توجه به داده های اشتغال ماهانه ایالات متحده معطوف است که قرار است امروز منتشر شود.

آنچه سرمایه گذاران در ژاپن را نگران می کند، چشم انداز افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی این کشور، پس از اولین افزایش در اوایل هفته جاری است. تغییر سیاست عمده بانک مرکزی ژاپن در این هفته، احتمال افزایش مجدد نرخ بهره در ماه اکتبر را افزایش داده است و افزایش فصلی را محتمل تر می کند. گرم

Manish Bhargava، مدیر صندوق در Street Investments در سنگاپور گفت: تقویت اخیر ین ژاپن همراه با ضعف در بخش فناوری می تواند تأثیر زیادی بر سهام آسیایی داشته باشد. صادرکنندگان ژاپنی به ویژه در برابر ین قوی آسیب پذیر هستند زیرا ارزش درآمدهای خارجی آنها را کاهش می دهد.

در 24 ساعت گذشته، شاخص ام‌اس‌سی‌آی آسیا-اقیانوسیه 3.1 درصد کاهش یافت که بزرگترین افت در بیش از دو سال گذشته است.

معاملات آتی S&P 500 و Nasdaq 100 نیز در آسیا کاهش یافتند. اینتل گفت که درآمدهای سه ماهه سوم ناامید کننده خواهد بود، در حالی که آمازون پیش بینی کرده بود که درآمد سه ماهه آن کمتر از برآوردهای تحلیلگران باشد و باعث کاهش سهام هر دو شرکت در معاملات پس از ساعت کاری شود.

ین به یک رالی سه روزه پایان داد که ارز را به حدود 149 در برابر دلار رساند. پوند در روز پنجشنبه کاهش یافت و شاخص دلار بلومبرگ پس از کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی انگلیس و نشان دادن کاهش محتاطانه تر در آینده افزایش یافت.

علاوه بر افزایش اخیر ین، نگرانی های تازه در مورد سلامت اقتصاد برتر جهان بر سهام ژاپن تاثیر گذاشته است.

اقتصاددانان انتظار دارند در گزارش اشتغال دولت در جولای که قرار است روز جمعه منتشر شود، رشد شغل کاهش یابد. انتظار می رود نرخ بیکاری در 4.1 درصد ثابت بماند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42388

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.