• امروز : سه شنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024
1

بازار خودرو در اولین روز پس از انتخابات + جدول قیمت

  • کد خبر : 40992
  • ۰۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۳۳
بازار خودرو در اولین روز پس از انتخابات + جدول قیمت

اکوایران: روز گذشته انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد و کار به دور دوم رسید. اما باز هم بازار خودرو تکان نخورد و به نظر می رسد منتظر تصمیم رئیس جمهور است. یک ماه از ثبات قیمت در بازار خودرو می گذرد اما این ثبات قیمت نتوانسته فروش خودرو را افزایش دهد. تحقیقات بازار نشان می دهد که حتی امروز قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی بدون تغییر باقی مانده است.

اخبار اقتصادی؛ بازار خودرو از ابتدای خرداد شاهد ثبات قیمت بوده و این ثبات که ابتدا به خودروهای داخلی و سپس مونتاژی سرایت کرد تا کنون ادامه دارد.

ثبات نرخ دلار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو این ثبات را به آن نسبت می دهند. طی یک ماه گذشته نرخ دلار در نوسانات محدودی بود و همین امر باعث شد فعالان بازار خودرو ثبات قیمت خودرو را به آن نسبت دهند. اما با توجه به طولانی شدن دوره ثبات در بازار خودرو، می توان گفت که نگاه مغرضانه بازار به انتخابات ریاست جمهوری موجب تداوم این تثبیت شده است و با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به دور دوم کشیده شده است. هنوز مشخص نیست که روند ثبات قیمت در بازار خودرو تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

قیمت محصولات ایران خودرو.

در میان محصولات ایران خودرو، قیمت «دنا پلاس توربو اتوماتیک»، «پژو 207 پانوراما اتوماتیک»، «هایما S7»، «تارا اتوماتیک V2»، «پژو پارس LX» و «رانا پلاس» مورد ارزیابی قرار گرفت. به گزارش خبرنگار اختاز نیوز و بر اساس اطلاعات قیمت در این گزارش، قیمت “دنا پلاس توربو اتوماتیک” امروز در بازار کشف نشد، قیمت این خودرو در سایت های خودرویی در آخرین روز درج نشد. روز هفته گذشته از سوی دیگر در بررسی بازار می توان گفت که «پژو 207 اتوماتیک» 890 میلیون تومان قیمت گذاری شده و تغییری نداشته است. به گزارش اختتنانیوز، «هایما اس ۷» نیز یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان قیمت داشت. همچنین ارزیابی ها نشان می دهد «تارا وی 2 اتوماتیک» امروز در بازار 925 میلیون تومان قیمت داشت و تغییری در قیمت نداشت. «رانا پلاس» نیز 618 میلیون تومان بدون تغییر در بازار قیمت داشت. اما در میان خودروهای پرطرفدار ایران خودرو، «پژو پارس ال ایکس» نیز امروز متوقف شد و روی 835 میلیون تومب ایستاد.

قیمت محصولات سایپا.

از بین محصولات سایپا قیمت خودروهای «شاهین جی»، «تیبا هاچ بک EX»، «کوئیک گیر آر»، «کوئیک گیر اس»، «اطلس» و «ساینا گیر اس» مورد ارزیابی قرار گرفت. از سوی دیگر امروز «شاهین جی» 720 میلیون تومان در بازار ماندگار شد. خانواده کویک امروز بدون تغییر باقی ماندند، با این شرایط «Kwik Gear R» 441 میلیون تومان و «Kwik Gear S» 420 میلیون تومان قیمت گذاری شد. به گزارش اختاز نیوز، ارزیابی بازار نیز نشان می دهد که «تیبا هاچ بک EX» 420 میلیون تومان قیمت دارد و قیمت آن تغییر نکرده است. تحلیل بازار نیز نشان می دهد که قیمت «ساینا دنده اس» ۴۲۹ میلیون تومان در بازار بوده و قیمت «اطلس» در بازار ۵۶۸ میلیون تومانی بدون تغییر باقی مانده است.

اکو 9

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=40992

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.