• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
6

این موجودات عجیب معده ندارند!

  • کد خبر : 1841
  • ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۴
این موجودات عجیب معده ندارند!

به گزارش اخبار اقتصادی

“معده” حدود 450 میلیون سال پیش تکامل یافته است، اما برخی از اجداد جانورانی که امروزه روی زمین زندگی می کنند، به حالت قبلی خود بازگشته و معده خود را در یک فرآیند تکاملی از دست داده اند! تیمی از دانشمندان دانشگاه پورتو بر این باورند که پلاتیپوس، مورچه خوار خاردار و حدود 25 درصد از گونه های ماهی از جمله حیواناتی هستند که به حالت قبل از شکم خود بازگشته اند.

به گفته محققان، معده غذا را تجزیه می کند و همانطور که در ابتدا برای هضم تکه های بزرگتر پروتئین تکامل یافت، به گفته محققان، از طریق رژیم غذایی دوباره تکامل یافت.

اد یانگ درباره تکامل مجدد این حیوانات می گوید: «ما می دانیم که مجموعه های کاملاً متفاوتی از ژن های پپسین برای مدیریت پروتئین های رژیم غذایی خاص حیوانات تکامل یافته اند. شاید اجداد گونه های غیر معده به رژیم غذایی متفاوتی روی آورده اند که این آنزیم ها را بی مصرف کرده است. با گذشت زمان، جهش های ناتوان کننده ای در ژن های آنها ایجاد شد و در نهایت ناپدید شد. بهترین شرایط برای پپسینوژن ها محیط های اسیدی است، بنابراین اگر پپسین از بین برود، دیگر نیازی به معده اسیدی نیست. اسیدی نگه داشتن معده به انرژی زیادی نیاز دارد، بنابراین اگر دیگر به آن نیازی نباشد، در نهایت می میرد.

هنگامی که یک حیوان معده خود را از دست می دهد، بعید است که برگردد. در تمام گونه‌های بدون شکم که محققان آزمایش کردند (به جز ماهی بادکنکی)، ژن‌هایی که معمولاً برای شکم کد می‌کنند، به طور کامل از ژنوم آنها ناپدید شدند. به عبارت دیگر، این حیوانات نه تنها شکم خود را به سطل زباله تکاملی انداختند، بلکه دستورالعمل های ژنتیکی خود را نیز سوزاندند.

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=1841

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.