• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
10

این ماشین چینی برقی فقط 265 میلیون تومان!

  • کد خبر : 556
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
این ماشین چینی برقی فقط 265 میلیون تومان!

به گزارش اخبار اقتصادی

چین بزرگترین بازار خودرو در جهان است. طبق آمار، در سال 2022 چینی ها در مجموع 26.86 خودرو خریداری کرده اند. نکته جالب این است که 20 درصد از این رقم دارای درایو الکتریکی است. به عبارت دیگر، حدود 5.37 میلیون خودرو از خودروهای فروخته شده در چین در سال گذشته الکتریکی بوده است. با توجه به افزایش تقاضا برای خودروهای برقی، خودروسازان داخلی در حال حاضر به ویژه بر روی مدل های برقی ارزان قیمت تمرکز کرده اند. جیلی پاندا مینی جدیدترین خودروی الکتریکی است که قصد دارد مدل های پایین رده بازار را به چالش بکشد. این هاچ بک اقتصادی مشخصات خوبی دارد و با قیمت پایه 39900 یوان (معادل تقریبی 5900 دلار یا 265 میلیون تومان) وارد بازار خواهد شد.

جیلی پاندا مینی باید در مقابل رقبای پرفروشی مانند Wuling Mini EV، Chery QQ Ice Cream، Changan Lumin Korn و Bao Yunbao قرار بگیرد. این خودرو ظرفیت حمل چهار سرنشین را دارد و سبک طراحی آن تا حد زیادی شبیه به رقبای خود است. یک نکته جالب این است که پاندا مینی مانند خودروهای کوپه دارای دو در است. جیلی برای جلب نظر مثبت خانم ها این خودروی برقی را در رنگ های مختلف شاد از جمله صورتی عرضه خواهد کرد.

همانطور که در تصاویر پیوست می بینید پاندا مینی بدنه ای جعبه ای شکل دارد. جیلی تاکید می کند که طراحان در ساخت این خودرو از پاندا الگو گرفته اند. به عنوان مثال، این شرکت می گوید که چراغ های جلوی گرد از چشم ها و رینگ ها از پنجه های پاندا ساخته شده اند.

جیلی پاندا مینی

موتور الکتریکی جیلی پاندا در محور عقب قرار دارد، بنابراین چرخ های این محور به حرکت در می آیند. در مدل پایه موتور موجود می تواند 27 اسب بخار قدرت و 85 نیوتن متر گشتاور تولید کند. انرژی این نسخه از یک بسته باتری 9.61 کیلووات ساعتی تامین می شود. این نسخه توانایی رسیدن به حداکثر سرعت 100 کیلومتر در ساعت را دارد و طبق استاندارد CLTC چین می تواند تا 120 کیلومتر را با شارژ کامل طی کند.

جیلی پاندا مینی

اما نسخه پرچمدار جیلی پاندا به موتوری با 41 اسب بخار قدرت و 110 نیوتن متر گشتاور مجهز شده است. باتری این نسخه 17.03 کیلووات ساعت ظرفیت دارد و طبق کاتالوگ برای طی مسافت 200 کیلومتر کافی است. حداکثر سرعت این نسخه از 100 کیلومتر در ساعت فراتر نمی رود.

پاندا مینی ابعادی برابر با 3065/1522/1600 میلی متر دارد و فاصله بین دو محور آن به 2015 میلی متر می رسد. این هاچ بک برقی بسیار سبک است و وزن آن کمی بالاتر از 700 کیلوگرم است.

جیلی پاندا مینی

منبع: اخبار جدید

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=556

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.