• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

ایران نفت ارزان‌تری به خریداران چینی می‌فروشد

  • کد خبر : 43247
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۳:۲۲
ایران نفت ارزان‌تری به خریداران چینی می‌فروشد

بلومبرگ اخیرا در خبری مدعی شده است که ایران ارزان ترین نفت جهان را به خریداران چینی می فروشد. جزئیات این خبر در ویدئوی بالا مورد بحث قرار گرفته است.

اخبار اقتصادی، اقتصادهای تحریم شده که بر پایه نفت اداره می شوند باید همواره به دنبال ترفندهایی برای دور زدن تحریم ها و فروش نفت به کشورهای مصرف کننده باشند.

ایران نیز از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر به دلیل تحریم های غرب نمی تواند نفت خود را در بازار جهانی به قیمت مناسب و متعارف بفروشد.

با این حال، برخی از مراجع بر این باورند که فروش نفت حتی با قیمت کمتر و با تخفیف ممکن است بهتر از عدم فروش آن باشد. با این رویکرد، نفت کشورهای تحریم شده مانند ایران یا روسیه نیز در بازارهای بین المللی معامله می شود، اما معمولا قیمت آنها کمتر از قیمت های بین المللی است.

بلومبرگ اخیراً خبری منتشر کرده است که نشان می‌دهد نفت ایران برای خریداران چینی ارزان‌تر از نفت سایر کشورها از جمله نفت روسیه است. به عبارت ساده تر، می توانند ارزان ترین نفت را از ایران بخرند. از این رو به خریداران اصلی نفت ایران تبدیل شده اند.

البته طبق آمار رسمی دولت چین، این کشور از ژوئن 2022 تاکنون حتی یک بشکه نفت از ایران خریداری نکرده است، اما طبق گزارش های ادعایی بلومبرگ، چین نفت ایران را با تخفیف های عمیق از طریق مالزی خریداری می کند.

برخی بررسی ها نشان می دهد که تخفیفی که چینی ها برای نفت سبک ایران دریافت می کنند حتی بیشتر از تخفیف نفت روسیه است. به همین دلیل است که در وهله اول به دنبال نفت ایران هستند.

به دلیل مشکلات اقتصادی، خریداران و تولیدکنندگان در چین به دنبال نفت ارزان تر و هزینه های حاشیه ای کمتر هستند. به همین دلیل ترجیح می دهند مشتری نفت ایران باشند.

جزئیات بیشتر در این زمینه در ویدئوی بالا با اعداد و ارقام بر اساس گزارش بلومبرگ مورد بحث قرار گرفته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43247

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.