• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

امیدها به کاهش نرخ بهره و تنش‌های خاورمیانه، طلا را صعودی کرد

  • کد خبر : 42329
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۹
امیدها به کاهش نرخ بهره و تنش‌های خاورمیانه، طلا را صعودی کرد

اکوایران: به دنبال افزایش خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال جاری و همچنین افزایش تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت طلا افزایش یافت.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز چهارشنبه (10 اوت) در پی ترور رئیس دفتر سیاسی حماس در ایران افزایش یافت و در مسیر ثبت رکورد رشد ماهانه قرار دارد که با خوش بینی به کاهش قیمت نیز همراه است. نرخ بهره توسط فدرال رزرو

به گزارش رویترز، قیمت لحظه ای طلا در ساعت 17:11 به وقت ایران با 0.7 درصد افزایش به 2424 دلار در هر اونس رسید و در این ماه بیش از 4 درصد افزایش داشته است. قیمت آتی فلز زرد با 0.7 درصد افزایش به 2422 دلار در هر اونس رسید.

شاخص دلار آمریکا 0.5 درصد کاهش یافته است. دلار ضعیف تر، فلز زرد را برای دارندگان ارزهای دیگر جذاب تر می کند.

ریکاردو اوانجلیستا، تحلیلگر ارشد در ActiveTrades می گوید: «من فکر می کنم که شاهد تضعیف دلار هستیم که همیشه اخبار مثبتی برای طلا است. این تضعیف از یک سو به انتظارات برای رویکرد مثبت فدرال رزرو در رابطه با کاهش نرخ بهره در سپتامبر و از سوی دیگر به تشدید تنش های ژئوپلیتیکی با ترور اسماعیل هنیه مربوط می شود. رهبر سیاسی حماس در ایران

طلا که به طور سنتی به دلیل ثبات و محافظت در برابر خطرات ژئوپلیتیکی و اقتصادی شناخته می شود، در محیطی با نرخ بهره پایین عملکرد خوبی داشته است.

انتظار می رود در پایان نشست دو روزه فدرال رزرو در روز چهارشنبه، نرخ بهره در سطح فعلی باقی بماند.

سرمایه گذاران از نزدیک کنفرانس مطبوعاتی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو را برای هرگونه نشانه ای در مورد زمان کاهش نرخ بهره زیر نظر خواهند داشت. احتمالاً در سپتامبر این اتفاق خواهد افتاد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42329

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.