• امروز : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024
0

افزایش قیمت طلا پیش از انتشار آمار بازار کار آمریکا

  • کد خبر : 41106
  • ۱۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
افزایش قیمت طلا پیش از انتشار آمار بازار کار آمریکا

اکو ایران: قیمت طلا به لطف کاهش شاخص دلار افزایش یافته است. در این هفته انتشار آمارهای اقتصادی و سخنان مقامات فدرال رزرو ممکن است بر قیمت فلز زرد تاثیر بگذارد.

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز دوشنبه (11 ژوئیه) اندکی افزایش یافت، زیرا کاهش شاخص دلار برخی از سرمایه گذاران را به پوشش پوزیشن های فروش سوق داد (معامله کنندگان با پوشش کوتاه مدت دارایی مورد معامله را برای پوشش ریسک بدهی موقعیت خود خریداری می کنند). آوردن

به گزارش رویترز، توجه بازار اکنون به داده های اشتغال این هفته آمریکا معطوف است که می تواند سرنخ های بیشتری در مورد کاهش احتمالی نرخ بهره توسط فدرال رزرو ارائه دهد.

در ساعت 17:32 به وقت ایران، قیمت نقدی طلا با 0.2 درصد افزایش به 2330 دلار در هر اونس رسید. قیمت طلا در سه ماهه دوم سال 2024 بیش از 4 درصد افزایش یافته است. معاملات آتی طلای آمریکا با 0.1 درصد افزایش به 2341 دلار رسید.

شاخص دلار در برابر سایر ارزها 0.2 درصد کاهش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها جذاب کرد.

Jim Wyckoff، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals گفت: “ما شاهد پوشش کوتاه مدت توسط معامله گران آتی کوتاه مدت و همچنین شکار فرصت توسط فعالان بازار نقطه ای هستیم.” این بازار همچنین توسط قیمت های بالای نفت خام و ضعیف تر شدن دلار آمریکا حمایت می شود.

ویکوف افزود: احتمالاً تا پایان تابستان در یک روند خنثی یا شاید کمی نزولی باقی خواهیم ماند.

این هفته، تمرکز اصلی بر نظرات روز سه‌شنبه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، و پس از آن صورتجلسه‌های آخرین جلسه سیاست‌گذاری فدرال رزرو در روز چهارشنبه و داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی از ایالات متحده است که در روز جمعه منتشر می‌شود.

داده های هفته گذشته نشان داد که قیمت های ایالات متحده در ماه مه بدون تغییر بوده است، در حالی که هزینه های مصرف کننده به طور متوسط ​​افزایش یافته است.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS می گوید: «پاول احتمالاً بر موضع وابسته به داده ها تأکید می کند، بنابراین اگر داده های حقوق و دستمزد این هفته ضعیف تر از حد انتظار باشد، می تواند دوباره طلا را بالاتر ببرد.»

بازار در حال حاضر 64 درصد احتمال دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را در ماه سپتامبر کاهش دهد و همچنین کاهش دیگری در ماه دسامبر انجام دهد. کاهش نرخ بهره هزینه نگهداری طلا را کاهش می دهد.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41106

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.