• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

افت قیمت طلا با داده‌های اقتصادی قوی آمریکا

  • کد خبر : 42958
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۵
افت قیمت طلا با داده‌های اقتصادی قوی آمریکا

اکوایران: افزایش شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه داری آمریکا باعث کاهش قیمت طلا شده است. او

اخبار اقتصادی، قیمت طلا در روز پنجشنبه (25 اوت) روند مثبت خود را از دست داد، زیرا شاخص دلار و بازدهی اوراق خزانه داری به دنبال انتشار آمارهای اقتصادی قوی تر از حد انتظار در ایالات متحده کاهش یافت که می تواند بر نرخ بهره تأثیر بگذارد . کاهش فدرال رزرو با افزایش همراه شد.

به گزارش رویترز، تا ساعت 17:48 به وقت ایران قیمت نقدی طلا در سطح 2445 دلار در هر اونس بود. این در حالی است که قیمت فلز زرد در روز گذشته 0.9 درصد افزایش یافت. معاملات آتی فلز زرد نیز با 0.2 درصد افزایش به 2484 دلار در هر اونس رسید.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در EverBank، گفت: “خرده فروشی آنقدر مثبت است که نشان می دهد اقتصاد ایالات متحده همچنان قوی است و از جهاتی بازارها را تغییر داده است.” دلار در حال بازیابی بخشی از قدرت خود و طلا است درخشش خود را از دست می دهد

خرده فروشی ایالات متحده پس از کاهش 0.2 درصدی در ماه ژوئن، ماه گذشته 1 درصد افزایش یافت.

به طور جداگانه، وزارت کار گزارش داد که تعداد آمریکایی‌هایی که درخواست‌های جدید برای دریافت مزایای بیکاری ارائه کرده‌اند در هفته منتهی به 10 آگوست به 227000 نفر در مقایسه با برآورد 235000 افزایش یافته است.

به دنبال داده های آمریکا، شاخص دلار در برابر رقبای خود 0.4 درصد افزایش یافت و طلا را برای دارندگان سایر ارزها گرانتر کرد. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری آمریکا نیز افزایش یافت.

در همین حال، دو مقام فدرال رزرو روز پنجشنبه از احتمال کاهش نرخ بهره در نشست سیاست گذاری بانک مرکزی ایالات متحده در ماه آینده حمایت کردند و از تردیدهای قبلی خود مبنی بر اینکه “خیلی زود است برای کاهش هزینه های استقراض” چشم پوشی کردند.

بازارها در حال حاضر 100 درصد احتمال کاهش نرخ بهره را در ماه سپتامبر می بینند. با این حال، داده های اقتصادی قوی گزینه نرخ بهره نیم درصد را حذف کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42958

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.