• امروز : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 5 October - 2024
1

اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو در مورد آینده نرخ بهره آمریکا

  • کد خبر : 44787
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲
اظهارات مهم رئیس فدرال رزرو در مورد آینده نرخ بهره آمریکا

اکوایران: جروم پاول، رئیس فدرال رزرو امروز اعلام کرد که سیاست نرخ بهره یک سیاست از پیش تعیین شده نیست و به مرور زمان و بر اساس داده های اقتصادی روز اصلاح خواهد شد.

اخبار اقتصادی، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که بانک مرکزی آمریکا «به مرور زمان» نرخ بهره را کاهش خواهد داد و تأکید کرد که اقتصاد به طور کلی در وضعیت باثباتی قرار دارد.

وی همچنین با بیان اینکه تورم به سمت هدف 2 درصدی بانک مرکزی حرکت می کند، گفت: شرایط اقتصادی شرایط را برای تداوم کاهش فشارهای تورمی فراهم می کند.

پاول در سخنرانی روز دوشنبه در نشست سالانه انجمن ملی اقتصاد کسب و کار گفت: با نگاهی به آینده، اگر اقتصاد به طور کلی مطابق انتظار پیش برود، نرخ های بهره رسمی نیز در طول زمان به بی طرفی نزدیک می شوند. اما ما در مسیر مشخصی قرار نداریم و سیاست گذاران بر اساس داده های اقتصادی هر جلسه تصمیمات نرخ بهره را اتخاذ خواهند کرد.

نرخ بهره خنثی نرخ بهره ای است که نه رشد اقتصادی را تحریک می کند و نه کاهش می دهد. نرخ بهره معیار فعلی فدرال رزرو، که آخرین بار توسط مقامات بین 4.75 تا 5 درصد تعیین شده بود، هنوز تا حد زیادی به عنوان یک محدودیت برای رشد اقتصادی تلقی می شود.

اظهارات امروز آقای پاول همچنان سوال رویکرد مقامات در مورد اندازه و سرعت کاهش نرخ بهره را که برای سرمایه گذاران بسیار مهم است، باز گذاشته است.

بانک مرکزی ایالات متحده در اوایل ماه جاری، نرخ بهره معیار خود را 0.5 واحد درصد کاهش داد که اولین کاهش نرخ از سال 2020 و کاهش بیشتر از حد معمول بود. مقامات این کاهش بزرگ را اقدامی با هدف محافظت از بازار کار در برابر تضعیف بیشتر توصیف کردند.

پاول در سخنان خود بازار کار را قوی توصیف کرد، اما با بیان اینکه بازار کار در یک سال گذشته به وضوح سرد شده است، تصریح کرد: ما معتقد نیستیم که برای رسیدن به تورم 2 درصدی نیاز به سرد شدن بیشتر در بازار کار داشته باشیم. .

تورم ایالات متحده در ماه های اخیر رو به کاهش بوده است و داده های هفته گذشته دولت این موضوع را تایید کرد و نشان داد که شاخص ترجیحی فدرال رزرو در ماه گذشته اندکی افزایش یافت. این امر به مقامات اطمینان بیشتری داد که تورم به هدف خود نزدیک‌تر می‌شود و به آنها اجازه داد تا تمرکز بیشتری بر حمایت از بازار داشته باشند.

به گفته پاول، کاهش تورم گسترده بوده است و داده‌های اخیر پیشرفت به سوی بازگشت پایدار به تورم 2 درصدی را نشان می‌دهد: «هدف ما این بار بازگرداندن ثبات قیمت‌ها بدون افزایش شدید نرخ بیکاری بوده است. با تلاش هایی برای کاهش تورم همراه بوده است. در حالی که این کار کامل نیست، ما پیشرفت خوبی به سمت آن نتیجه داشته ایم.

بر اساس پیش‌بینی‌های متوسط، مقامات فدرال رزرو در نشست قبلی خود پیش‌بینی کردند که کاهش 0.5 درصدی دیگر نرخ تا پایان سال و یک درصد دیگر در سال آینده کاهش یابد.

اما بازارهای آتی نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را 0.75 درصد دیگر در سال جاری کاهش دهد، که نشانه کاهش بزرگ دیگری در نوامبر یا دسامبر است.

تعداد انگشت شماری از مقامات فدرال رزرو درها را برای چنین اقدامی باز گذاشته اند و می گویند هرگونه نشانه ای از تضعیف جدی در بازار کار می تواند یک کاهش بزرگ دیگر نرخ را توجیه کند.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=44787

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.