• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
4

از سیر تا پیاز دستگیری پاول دورف، صاحب تلگرام در فرانسه

  • کد خبر : 43391
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
از سیر تا پیاز دستگیری پاول دورف، صاحب تلگرام در فرانسه

پاول دورف، مالک تلگرام در فرودگاهی در فرانسه بازداشت شد. دلایل این دستگیری و حواشی آن در ویدئوی بالا مطرح شده است.

اخبار اقتصادی، دورف به عنوان یک تاجر روسی شناخته می شود که تابعیت امارات متحده عربی و فرانسه را دارد.

پاول دورف که سال‌ها او را «مارک زاکربرگ روسیه» می‌نامند، با تلگرام، شبکه پیام‌رسانی که برای اولین بار در سال ۲۰۱۳ در روسیه راه‌اندازی کرد، شناخته می‌شود. اما گفته می شود چون دولت روسیه اصرار داشت که شبکه پیام رسان خطوط دولتی را دنبال کند و دورف تمایلی به همکاری نداشت، روسیه را ترک کرد و سعی کرد دفتر مرکزی شرکت خود را در کشورهای دیگر ایجاد کند.

اکنون که دورف دستگیر شده است، روسیه گفته است که او را شهروند می داند و از دولت فرانسه خواسته است که نسبت به دستگیری این فرد واکنش نشان دهد. اما روسیه اعلام کرده است که فرانسه در این زمینه با آنها همکاری نکرده است.

طبق قوانین فرانسه، بازداشت دورف می تواند تا 96 ساعت طول بکشد. اما هنوز جزئیات این دستگیری منتشر نشده و تنها اتهامات کلی علیه وی مطرح شده است که تلگرام به آن واکنش نشان داده است.

تلگرام یکی از محبوب ترین و معروف ترین شبکه ها در بین پیام رسان های دنیا به حساب می آید. کاربران زیادی از روسیه، اوکراین، ایران و بسیاری از نقاط دیگر جهان از این برنامه پیام رسان استفاده می کنند.

برخی رسانه ها مدعی شده اند که دورف به دلیل ارسال مطالب در تلگرام بازداشت شده است. این در حالی است که بررسی ها نشان می دهد تا کنون هیچ یک از صاحبان شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها به دلیل انتشار مطالب در برنامه های خود بازداشت نشده اند و چنین اتفاقی حداقل تا کنون هرگز رخ نداده است.

برخی رسانه های فارسی زبان نیز مدعی شده اند که دورف به دلیل عدم همکاری با اسرائیل دستگیر شده است و به زودی حقیقت ماجرا مشخص خواهد شد.

اکوایران در ویدئوی بالا به بررسی صحت و کذب این ادعا پرداخته و آخرین جزئیات را از اتهامات وارده به دورف ارائه کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=43391

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.