به گزارش اخبار اقتصادی، بر اساس اخبار منتشر شده در سایت رسمی این شرکت در روز سه شنبه 3 مهرماه، اکنون امکان برداشت اکثر دارایی ها از کیف پول مشتریان وجود دارد. بلاک چین خاطرنشان کرد که مشتریان حساب وام و بهره (قرض گیرندگان و ارائه دهندگان سرمایه) می توانند دارایی های خود را از اوایل سال 2024 از طریق یک فرآیند جداگانه برداشت کنند.

شاید بتوان این پروژه را یکی از تاسف بارترین پروژه های مالی غیرمتمرکز (DiFi) دانست. یک پلت فرم وام دهی قابل اعتماد که خدمات نوآورانه آن همیشه شما را در جریان آخرین تحولات قرار می دهد. سلبریتی ها در مورد آن صحبت کردند و تبلیغات آنها در همه جا دیده می شد. بلاک فای پس از ورشکستگی و سقوط استیبل کوین دلار به عنوان یکی از وثیقه های بزرگی که به طور گسترده در این پلتفرم مورد استفاده قرار گرفت، با مشکل تامین نقدینگی مواجه شد. در ادامه، دستی که برای کمک و البته با انگیزه سرمایه گذاری به سراغ BlockFi آمد، کسی نبود جز «سام بنکمان فرید» مدیر صرافی ورشکسته FTX که چند ماه پس از اختصاص اعتبار پشتیبان به BlockFi و آن، ورشکست شد. تبدیل به یکی از فاجعه های دنیای ارزهای دیجیتال شد.

خروج موفق از ورشکستگی

در حال حاضر مسئولین این پروژه دیفای با خوشحالی اعلام می کنند که طرح خروج از ورشکستگی آنها موثر بوده و این شرکت توانسته از 24 اکتبر 2023 (مصادف با سه شنبه 2 آبان 1401) از ورشکستگی خارج شود. این تاریخ قطعی است و نهادهای قضایی بر این روند نظارت دارند.

بر اساس اخبار رسمی منتشر شده از سوی این شرکت، خروج BlockFi از ورشکستگی به معنای تمایل به شروع فرآیند حسابرسی و بررسی وضعیت شرکای تجاری و سرمایه گذاران است. این شرکت اعلام کرد که فرآیند توزیع دارایی ها بین طلبکاران و رسیدگی به مطالبات آنها شامل تمامی کاربران این بستر می شود. این به این معنی است که فرآیند حسابرسی و بازپرداخت شامل شرکت‌های رمزنگاری ورشکسته مانند Three Arrows Capital (که بیشتر به عنوان AC3 شناخته می‌شود) و صرافی FTX نیز خواهد بود.

این پروژه به کاربران خود اطلاع داده است که اکنون می توانند وارد اپلیکیشن شده و درخواست برداشت از کیف پول خود را ثبت کنند تا برداشت ها طبق برنامه پردازش و تسویه شود. دور اول توزیع سرمایه و بازگشت وجوه برای مشتریان حساب وام و بهره انتظار می رود در اوایل سال 2024 انجام شود. این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که مراحل بعدی بازگشت پول به کاربران قبلاً برنامه ریزی شده است. اما اندازه معامله در هر مرحله به موفقیت BlockFi در روند ورشکستگی صرافی FTX در دادگاه و برخی عوامل دیگر بستگی دارد.

BlockFi یک پلتفرم وام دهی دارایی های رمزنگاری بود که در اواسط سال 2022 به دلیل سقوط استیبل کوین شبکه Terra، با مشکلات نقدینگی شدید مواجه شد که به مرور زمان تسویه درخواست های برداشت را به تاخیر انداخت. در آن زمان صرافی FTX که هنوز ورشکسته نشده بود با اعطای وام 400 میلیون دلاری این پلتفرم را از ورشکستگی نجات داد. متعاقباً، صرافی FTX در نوامبر همان سال ورشکست شد و پروژه بلاک چین را با خود به اعماق گرداب کشاند. از آنجایی که مرجع قضایی ورشکستگی این شرکت را تایید کرد، دادگاهی در ایالات متحده آمریکا در 17 آگوست 2022 با ارائه طرحی برای انحلال شرکت و پرداخت بستانکاران، شرکت را موظف به توافق با مشتریان کرد. در ایالات متحده. البته در آن زمان دادگاه به مشتریان آمریکایی اجازه خروج از سکو را نمی داد تا زمانی که وضعیت بهبود یابد و حسابرسی شروع شود. پیگیری ها و بررسی ها نشان می دهد که کاربران بین المللی این پلتفرم نیز می توانند برداشت داشته باشند و توانسته اند با موفقیت درخواست برداشت خود را ثبت کنند.