• امروز : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 8 September - 2024
2

ارسال 332 کانتینر گوشت منجمد از بنادر

  • کد خبر : 41661
  • ۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
ارسال 332 کانتینر گوشت منجمد از بنادر

اکو ایران: پس از افزایش چشمگیر قیمت گوشت قرمز و مرغ در بازار، دولت واردات گوشت گاو و مرغ منجمد را در دستور کار خود قرار داد. اطلاعات اعلام شده نشان می دهد از ابتدای سال جاری تاکنون 559 کانتینر با محصولات پروتئینی منجمد وارداتی وارد بندر شهید رجایی و 332 کانتینر نیز از بندر خارج شده است.

اخبار اقتصادی؛ بر اساس گزارش شرکت پشتیبانی امور دام کشور، 147 کانتینر از 226 کانتینر باقیمانده مجوز دریافت کرده اند و عملیات نمونه برداری و خروج محموله آنها از بندر در حال انجام است.

مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام ایران در خصوص فرآیند مجوز گوشت و مرغ منجمد خاطرنشان کرد: در مدت مذکور بیش از 29 هزار تن مرغ منجمد و 3 هزار و 500 تن گوشت گاو منجمد مجاز بوده که حمل و ترانزیت داخلی بوده است. مبدا استان هرمزگان – بندرعباس به نمایندگی های استانی شرکت و بین نمایندگی های استانی در صورت لزوم.

حسین شیرزاد درباره صرفه جویی در هزینه های زنجیره سردخانه و انبار سردخانه ها و انبارهای خصوصی و استیجاری این شرکت اظهار داشت: پیرو ابلاغ سیاست های شرکت پشتیبانی امور دام مبنی بر کاهش فضای سردخانه استیجاری مورد بهره برداری این شرکت، با توجه به کاهش هزینه های سردخانه های استیجاری این شرکت، در سال 1392 با استفاده از ظرفیت های موجود در این شرکت اقدام شد. اداره کل تجارت داخلی کشور در دو مرحله، 177 هزار تن سردخانه مصرفی در سال 1402 را به 70 هزار و 814 تن در ابتدای سال جاری و سپس به 58 هزار و 264 تن در تیرماه 1403 کاهش داده است.

فرآیند واردات نهاده های دامی.

علاوه بر واردات گوشت گاو و مرغ، ارسال نهاده ها به بنادر نشان می دهد که در حال حاضر عملیات تخلیه 15 کشتی ورودی به بندر امام خمینی (ره) شامل 568 هزار و 778 تن کنجاله سویا و 383 هزار و 649 تن ذرت است. در انبارهای این بندر (در مجموع به وزن 952427 تن) به پایان رسیده است.

وزارت جهاد کشاورزی در این خصوص خاطرنشان کرد: در راستای انجام وظایف این شرکت، پس از نظارت اداره کل بازرگانی داخلی شرکت پشتیبانی امور دام کشور، در مجموع 15 فروند کشتی در بندر تخلیه شد. امام خمینی (ره) شامل ۵۶۸ هزار و ۷۷۸ تن کنجاله سویا و ۳۸۳ هزار و ۶۴۹ تن ذرت (وزن کل ۹۵۲ هزار و ۴۲۷ تن) در انبارهای این بندر تکمیل شده است.

بر اساس اطلاعات اعلام شده، در حال حاضر 6 کشتی دیگر حامل ذرت و آرد سویا متعلق به این شرکت در لنگرگاه پورتو ایمان خمینی (به وزن 382 هزار و 417 تن) مستقر هستند که از این تعداد 178 هزار و 718 تن آرد سویا است. و بقیه ذرت است. از سوی دیگر در این مدت حدود 480 هزار تن نهاده های وارداتی این شرکت از بندر امام خمینی (ره) به ادارات استانی کشور منتقل شده است که از این میزان بیش از 450 هزار تن از طریق جاده و مابقی از طریق جاده حمل شده است. . خط به مقصد مورد نظر حرکت کرده است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=41661

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.