• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
6

ارز دیجیتال ریپل؛ بازار ارزهای دیجیتال یک کلانتر جدید دارد!

  • کد خبر : 29797
  • ۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲:۱۰
ارز دیجیتال ریپل؛  بازار ارزهای دیجیتال یک کلانتر جدید دارد!

اکوایران: ارز دیجیتال ریپل که با نام XRP شناخته می شود، توانسته در این ماه 14 درصد رشد کند و از این نظر از بیت کوین پیشی بگیرد.

به گزارش اخبار اقتصادی، معیارهای سنجش عملکرد 100 ارز دیجیتال برتر در «شاخص MarketVector» نشان می‌دهد که ارزهای دیجیتال با رتبه‌های 51 تا 100 در این شاخص در کنار 30 ارز دیجیتال میان‌رده در این شاخص، همراه هستند. برای افزایش قیمت 16 و 14 درصدی در آبان. این در حالی است که رشد قیمت کلی شاخص بازار بردار 4 درصد است و بیت کوین تنها توانست 1 درصد به ارزش خود در ماه نوامبر اضافه کند.

به گزارش بلومبرگ، در نتیجه این اتفاق، سهم بیت کوین از بازار 1.38 تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال که در اکتبر به 51.5 درصد رسید، در این ماه به 49 درصد کاهش یافته است.

سرمایه گذاران دارایی دیجیتال این کاهش در سهم ارزهای دیجیتال را به عنوان نشانه ای از افزایش ریسک پذیری در بین سرمایه گذاران تفسیر می کنند.

رشد ۲۸ درصدی بیت کوین در ماه نوامبر بهترین عملکرد این ارز دیجیتال از ژانویه است. افزایش ارزش به دلیل انتظارات از تصویب اولین صندوق های قابل معامله در بورس در ایالات متحده بود که امکان سرمایه گذاری مستقیم در بیت کوین را فراهم می کرد. علاوه بر این، پیش‌بینی‌های مربوط به پایان چرخه افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده تأثیر قابل‌توجهی بر خوش‌بینی فعلی در بازار ارزهای دیجیتال داشته است.

افزایش ارزش بازار ارزهای دیجیتال به بخش‌های دیگری مانند «امور مالی غیرمتمرکز» یا «DeFi» سرایت کرده است. اصطلاحی در پروژه های بلاک چین که امکان تراکنش های همتا به همتا را فراهم می کند.

علاوه بر این، نرخ بهره برای استیبل‌کوین‌های استیبل‌کوین در سیستم غیرمتمرکز «Aave» که یک سیستم وام دهی اصلی در زمینه DeFi در نظر گرفته می‌شود، به بیش از 10 درصد افزایش یافته است. سیگنالی که نشان دهنده اشتیاق سرمایه گذاران برای بستن معاملات است.

ارز دیجیتال “XRP”

در میان کوچکترین ارزهای دیجیتال، “XRP” (XRP) که توسط شرکت آمریکایی “ریپل” (Ripple) توسعه یافته است.آزمایشگاه ریپل، شرکت) همواره یکی از بهترین بازدهی ها را در ماه نوبر داشته و ارزش آن در این ماه 14 درصد افزایش یافته است. این ارز دیجیتال پس از پیروزی قانونی ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، مقداری از ارزش خود را افزایش داده است.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

پس از ضربه سختی که بازار ارزهای دیجیتال در سال 2022 پس از ورشکستگی FTX متحمل شد، قیمت بیت کوین امسال 111 درصد رشد کرد. اخیراً، «سام بنکمن-فرید»، مدیر عامل FTX، در دادگاه نیویورک به فساد چند میلیون دلاری محکوم شد. افزایش قابل توجه قیمت بیت کوین در سال جاری به نوعی بازار کریپتو را پس از ضربه ناشی از ورشکستگی FTX نجات داده است.

بر اساس داده های وب سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز سه شنبه (16 نوامبر) از 34536 دلار تا 35483 دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت 23 به وقت ایران با قیمت بیش از 35390 دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در 24 ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت این ارز دیجیتال بیش از 430 دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در 24 ساعت گذشته 15 میلیارد و 52 میلیون دلار بوده است و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 60.2 درصد رشد داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز بین 1852 تا 1903 دلار بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت 23 به وقت ایران با قیمت بیش از 1890 دلار معامله می شد. تغییر قیمت اتریوم در 24 ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود 3 دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در 24 ساعت گذشته 8 میلیارد و 73 میلیون دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته 66.4 درصد رشد داشته است.

منبع اکو ایران

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=29797

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.