• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
5

اخطار قطعی برق برای 14 هزار مشترک پرمصرف در شهرستان های استان تهران صادر شد.

  • کد خبر : 22450
  • ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷
اخطار قطعی برق برای 14 هزار مشترک پرمصرف در شهرستان های استان تهران صادر شد.

با توجه به پایگاه داده وزارت نیرو «قاسم شهابی» افزود: از ابتدای اجرای طرح ملی اوراق قرضه پس انداز برای مشترکان داخلی تا 28 مردادماه، 22.5 درصد از مشترکان شهرستان های استان تهران مشمول دریافت پاداش مدیریت مصرف شدند.

وی با قدردانی از مشارکت مشترکان این شرکت در شهرستان های استان تهران در پروژه های پیام رسان گفت: در شهرستان های استان تهران رتبه اول بیشترین است. مصرف انرژی با 36 درصد مربوط به بخش صنعت و رتبه دوم مربوط به بخش خانگی با 28 درصد است. اولویت این شرکت

مدیرکل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران ارزش ریالی اوراق مشترکان شهرهای استان تهران را افزون بر 23 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از ابتدای خرداد ماه سال جاری تا 28 مردادماه، 2 میلیون و 391 هزار و 985 فقره صورتحساب برای مشترکان صادر شده است. . این شرکت که از این تعداد 533882 فاکتور دریافت شده است پاداش صرفه جویی در انرژی تبدیل شود

شهابی درباره تفاوت معنادار میزان مصرف برق در ایام پیک نسبت به روزهای دیگر سال خاطرنشان کرد: علاوه بر رشد طبیعی سالانه مصرف که حدود هفت درصد است، استفاده از وسایل سرمایشی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. عامل. عامل تعیین کننده در افزایش میزان مصرف در تابستان امسال افزایش میانگین دمای هوا این مشکل را تشدید کرده است.

ادامه داد: در 24 مردادماه به دلیل گرمای بی سابقه، نیاز مصرفی این شرکت رکورد جدیدی را ثبت کرد و به 3752 مگاوات رسید، اما با مدیریت مصرف 443 مگاوات، رقم 3009 مگاوات برای پیک بود. این روز.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران، تخصیص اوراق پس‌انداز به مشترکان بخش‌های مختلف مصرف و همچنین تعیین سهمیه برای هر یک از شرکت‌های توزیع برق در قالب طرح‌های پاسخگویی به بار را موثر توصیف کرد.

شهابی افزود: با توجه به سهمیه های تعیین شده برای هر یک از تعرفه های صنعتی، بازرگانی، کشاورزی و اداری و همچنین برای مولدهای خودکفایی، طبق آمار با تلاش های انجام شده 95 درصد انتظارات را برآورده کرده اند و تلاش در این حوزه به ویژه برای جذب مشارکت بخش اداری ادامه دارد.

رئیس هیئت مدیره شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به قطع برق 162 اداره و دستگاه اجرایی دولتی تا نیمه مرداد گفت: بر اساس مصوبه هیات وزیران در روزهای پیک مصرف برق در ماه های گرم سال، دستگاه های اجرایی، بانک ها، نیروهای مسلح و نهادهای عمومی سازمان های مردم نهاد موظفند نسبت به مدت مشابه از سال 1400 و در ساعات غیر اداری حداقل 30 درصد مصرف برق را در ساعات اداری کاهش دهند. 60 درصد مصرف فعلی، با اولویت خاموش کردن روشنایی و سیستم های تبرید غیر ضروری.

وی بیان کرد: اما برخی دستگاه ها در اجرای این مصوبه سهل انگاری می کنند که با صدور تذکرات کتبی و تذکرات حضوری و طرح موضوعات مدیریت مصرف در شوراهای اداری شهرستان ها، تاکید فرمانداران و فرمانداران و پیگیری روزنامه همکاران، روند بهبود در ما شاهد این نوع دفاتر هستیم.

شهابی با اشاره به اطلاع رسانی های گسترده از طریق بنرها، پیامک ها، بیلبوردها و تابلوهای اعلانات شهری برای مشترکان خانگی گفت: با مشارکت مشترکان خانگی و همچنین اقدامات انجام شده توانسته ایم از رشد نامتوازن مصرف در نرخ خانوار جلوگیری کنیم. تا حالا.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان تهران با اشاره به شرایط حساس حاکم بر صنعت برق، بر مقابله قاطع با اثرات سوء مصرف در شهرستان های استان تهران تاکید کرد و گفت: تشکیل تیم هایی متشکل از مدیران و کارشناسان حوزه برق. دفتر مرکزی و مناطق شرکت، هر شب روشنایی میادین، برج های روشنایی، روشنایی ادارات، نورپردازی تابلوهای تبلیغاتی، روشنایی مراکز خرید و واحدهای تجاری، روشنایی سبزی فروشی ها و لوسترها و همچنین کیوسک های جاده ای و اخطاریه برای متخلفان صادر می شود.

وی در خاتمه خواستار مشارکت مستمر همه هموطنان به ویژه مشترکان شهرستان های استان تهران در طرح های مدیریت مصرف در بازه باقی مانده از فصل تابستان و لزوم توجه به راهکارهای مهمی همچون استفاده از کولر آبی شد. ، قرار دادن کولرها در دمای 24 درجه، کاهش روشنایی غیر ضروری و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف از ساعت 11 صبح تا 23.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=22450

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.