به گزارش اخبار اقتصادی، اروپا با راه اندازی اولین ETF بیت کوین تغییراتی در چشم انداز بازار ایجاد کرده است. در همان زمان، گمانه زنی ها در اطراف کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده افزایش یافته است و احتمال تاخیر در نتیجه پرونده BlackRock را افزایش می دهد.

تصمیم گیری در مورد پرونده BlackRock به تعویق افتاد

بیت کوین امروزه به دلیل تحولات متعدد بازار در یک روند نزولی قرار دارد. راه اندازی اولین ETF بیت کوین اروپا در Euronext Amsterdam توجه و علاقه سرمایه گذاران بیت کوین را به خود جلب کرده است.

بیت کوین در حال حاضر به دلیل تصمیمات تاخیری کمیسیون SEC ایالات متحده در مورد BlackRock، Fidelity و سایر موارد ETF بیت کوین، روند نزولی را تجربه می کند.

این تأخیر محیطی از عدم قطعیت ایجاد کرده است و نشان دهنده رویکرد نظارتی محتاطانه توسط نهادهای فوق الذکر است. علاوه بر این، احساسات بازار تحت تأثیر پیشرفت پذیرش ارزهای دیجیتال در اروپا، تردیدهای SEC و نظرات متخصصان در پیش‌بینی مسیر چالش برانگیز برای تأیید ETF بیت‌کوین است.

تغییرات در مقررات ارزهای دیجیتال پس از انتخابات آمریکا

قیمت بیت کوین در حال حاضر به دلیل تغییرات در مقررات کریپتو روند نزولی را تجربه می کند. نظرات جان رید استارک، مقام سابق SEC نشان می دهد که انتخاب یک رئیس جمهور جمهوری خواه در ایالات متحده می تواند منجر به کاهش تلاش های اجرایی ارز دیجیتال شود که به نوبه خود می تواند به نفع صنعت باشد. پیش‌بینی محیط نظارتی مطلوب‌تر، از جمله تأیید احتمالی ETF بیت‌کوین، می‌تواند به احساسات بازار بیفزاید.

پیش بینی قیمت بیت کوین

بر اساس تحلیل کارشناسان بازار، در صورت سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح 29250 دلار، ممکن است روند نزولی این ارز دیجیتال تشدید شود. نشانه های حرکت نزولی به زیر میانگین متحرک نمایی 50 روزه نشان می دهد که اگر بیت کوین به زیر آستانه 29250 دلار برسد، قیمت ممکن است روند نزولی امروز را حداقل به یک حمایت دیگر افزایش دهد.

علاوه بر این، شاخص‌های فنی اصلی مانند شاخص قدرت نسبی (RSI) و شاخص (MACD) در حال حاضر چشم‌انداز نزولی را نشان می‌دهند که می‌تواند دیدگاه نزولی را در بیت‌کوین تقویت کند.

بیت کوین در حال حاضر با مقاومت قابل توجهی در نزدیکی سطح 29250 دلار مواجه است و شمعی که زیر این سطح بسته می شود می تواند فرصتی بالقوه برای فروش بالاتر باشد.

با توجه به محدودیت های قیمت نزولی، نزدیک ترین حمایت بیت کوین در محدوده 29000 دلار است. سقوط به زیر این سطح می تواند منجر به کاهش شدید ارزش بیت کوین به سطح 28750 دلار شود.

از سوی دیگر، اگر بیت کوین بتواند مقاومت 29250 دلاری را بشکند، قیمت ممکن است با مانع بزرگ بعدی خود در 29400 دلار روبرو شود. با توجه به اینکه بیت کوین در جهت صعودی حرکت می کند، انتظار می رود آستانه 29600 دلار چالش مهمی برای این ارز دیجیتال باشد.

در نهایت، معامله گران باید سطح 29250 دلار را تماشا کنند. زیرا در صورت مشاهده هر گونه الگوی نزولی در زیر سطح مذکور و بسته شدن قیمت به زیر میانگین متحرک 50 روزه و شرایط سایر اندیکاتورها مانند RSI و MACD، احتمال سناریوی نزولی در استراتژی معاملاتی افزایش می یابد.