• امروز : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
3

اجرای طرح های جدید حمایتی بازار سرمایه / تصمیم گیری در مورد دامنه نوسانات سهام قبل از پایان هفته

  • کد خبر : 42892
  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۰
اجرای طرح های جدید حمایتی بازار سرمایه / تصمیم گیری در مورد دامنه نوسانات سهام قبل از پایان هفته

به گزارش اخبار اقتصادی، مجید عشقی رئیس سازمان بورس و دبیر شورای عالی بورس گفت: مهمترین پیشنهادات مطرح شده در شورای عالی بورس مبنی بر تامین منابع لازم برای حمایت از بازار به صندوق های حمایتی بازار (صندوق های توسعه و تثبیت) با کمک بانک مرکزی و همچنین بانک مرکزی است. انتشار اوراق تامین مالی ثانویه توسط موسسات مالی بازار از جمله صندوق های حمایتی بازار تصمیم گرفت از امروز عملیات اجرایی خود را آغاز کند.

وی افزود: شرکت های هلدینگ و شرکت های سرمایه گذاری عملیات مشابهی را برای اطمینان سرمایه گذاران از آینده سهام خود انجام خواهند داد.

عشقی گفت: با توجه به میزان نوسانات، ضمن رصد مستمر شرایط بازار و ریسک های مرتبط در روزهای آینده، تصمیمات مقتضی قبل از شروع بازار در روز شنبه اتخاذ و به اطلاع عموم سرمایه گذاران محترم می رسد.

وی افزود: تصویب نهایی قانون اصلاح تبصره 6 ماده س قانون بودجه سال 1403 توسط شورای نگهبان نیز برای نظارت همه جانبه فعالان بازار و سازمان بورس توسط بخشی از دولت عاقبت بخیری بود. و مجلس که اثرات مثبت مهمی برای شرکت های پذیرفته شده و موسسات مالی فعال داشت، سرمایه در بازار خواهد داشت. با توجه به کاهش نرخ مالیات در سال 1402 لازم است شرکت ها در این زمینه شفاف سازی های لازم را انجام دهند.

منبع رکنا

لینک کوتاه : https://akhbareghtesadi.com/?p=42892

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.