به گزارش اخبار اقتصادی قیمت دلار هرات در معاملات روز دوشنبه با افت 200 تومانی به سطح حمایت 48 هزار و 600 تومان رسید و سپس مقاومت یک هفته ای خود را شکست. 49 هزار و 100 تومان عددی بود که قیمت دلار او در هفته گذشته نتوانسته بود با بیش از سه ضربه آن را بشکند. قیمت درهم امارات با افزایش 170 تومانی به 13 هزار و 570 تومان رسید.

در معاملات دوشنبه قیمت پهلوگیری با افزایش مقاومت، 49 هزار و 600 تومان را شکست و صبح سه شنبه تا مقاومت مهم 50 هزار تومانی صعود کرد. در روز گذشته قیمت پهلوگیری نزدیک به 800 تومان افزایش قیمت به ثبت رساند.

به گفته معامله گران، قیمت روانی 50 هزار تومانی تتر به دو دلیل محدودیت حساسی است. اول از 2 مارس 1401 تا امروز قیمت پهلوگیری بارها به این عدد مقاومت روانی واکنش نشان داده‌اید و بارها نرخ در این نقطه بالا یا پایین رفته است. دلیل دوم از دیدگاه او کانال نزولی است که بیش از پنج ماه است روی نمودار ایجاد شده است. به گفته آنها، تتر اکنون در بالای کانال نزولی قرار دارد که برای ادامه روند بارها به آن ضربه زده است.

بازار فارکس پس از انتشار اخباری که از آن به عنوان نشانه منفی برجام یاد کرد، افزایش یافت. بازرگانان روز دوشنبه سخنان ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه را با واکنش منفی مواجه کردند. کنعانی گفت: پایبندی دولت آمریکا به تعهدات برجام می تواند مبنای اعتماد نسبی به دولت آمریکا باشد، اما دولت آمریکا این اعتماد نسبی را ایجاد نکرد.

برخی از معامله گران معتقدند که تتر در صبح روز سه شنبه افزایش خواهد یافت قیمت دلار امروز بالای خط حمایت 49100 تومان تثبیت خواهد شد. این گروه معتقد است که قیمت دلار در صورت شکستن سطح مقاومت 49600 تومانی و تثبیت بالای آن، ممکن است قیمت آماده ورود به محدوده 50000 تومان باشد.

تکنسین ها معتقدند قیمت دلار امروز رفت و برگشت نوسان می کند و اگر خبر خاصی به بازار نرسد در نیمه اول کانال 49000 پخش می کند. این دسته می گوید که بین 49 هزار و 200 تا 49 هزار و 600 تومان یک چت تشکیل می دهد و قیمت دلار شما باید در این سطوح نقشه بکشید.